در فن بازار دومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی ایران، زمینه ارتباط فناوران و سرمایه گذاران توسط کارگزاران و تسهیل گران این فن بازار فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دهقانی کارگزار فن بازار دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران درباره برقراری ارتباط بین صاحبان فناوری و سرمایه گذاران اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب شرکت هایی که در این دوره از نمایشگاه حضور داشته اند پتانسیل سرمایه گذاری را دارند می توانند با صاحبان ایده و فناوری در این فن بازار ارتباط خوبی گرفته و مذاکرات خود را به نتیجه برسانند. 


وی خاطر نشان کرد: این فن بازار شامل سه دالان تحت عنوان فناوران، تسهیل گران و سرمایه گذاران می شود که فناوران و صاحبان ایده می توانند از طریق کارگزاران و تسهیل گران طرح های خود را به سرمایه گذاران متقاضی معرفی کنند و به مرحله تولید انبوه و تجاری سازی برسانند. 


دهقانی درادامه بیان کرد: دالان فناوران شامل محققان، نخبگان و صاحبان فناوریی می شود که در این دوره حضور داشته اند تا بتوانند طرح ها و ایده ها و محصولات خود را به متقاضیان معرفی کنند.


کارگزار فن بازار دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی همچنین ابراز کرد: در این فن بازار 40 فناور و صاحب ایده ثبت نام و طرح خود را مطرح کرده اند و 10 فناور دیگر نیز بدون ثبت نام و پس از اطلاع از روند وضعیت فن بازار برای حضوراعلام آمادگی کردند. 


دهقانی درباره دالان تسهیل گران نیز گفت: تسهیل گران شرکت هایی هستند که فرآیند ارتباط صاحبان فناوری و متقاضیان و سرمایه گذاران را تسهیل و زمینه ارتباط آنها را فراهم می کند.


وی با اشاره به حضور سرمایه گذاران در دالان ویژه خود خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه 330 شرکتی که در این دوره از برگزاری نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی حضور داشته اند همگی بالقوه بحث فناوری و تکنولوژی را پذیرفته اند، البته حدود 20 شرکت از این تعداد به دلیل سابقه کاری، تولیدات انبوه، وسعت بازار محصولاتی که یا خود تولید کرده اند یا مدیریت تولید آن را به عهده داشته اند، صادرات گرا بودن محصولات و مواردی از این قبیل بیشتر متقاضی فناوری و ایده های فناورانه هستند. 


کارگزار فن بازار دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی درباره شرکت های کارگزار و تسهیل گر گفت:شرکت های کارگزار و تسهیل گر کاملا خصوصی هستند و با سازمان هایی که متولی بحث فناوری هستند از جمله پارک های علم و فناوری، دانشگاه ها و مراکز رشد تعامل دارند.


به گفته وی تعداد شرکت های تسهیل گر حاضر در فن بازار این دوره از برگزاری نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی ایران هشت شرکت است. 


وی افزود: این شرکت ها در فن بازار دومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی ایران سعی دارند تا یک فناوری را به صورت گام به گام و در چند مرحله و با ارائه مشاوره به تجاری سازی برسانند.


دهقان تصریح کرد: سعی ما بر این بوده تا دراین چهار روز در فن بازار، زمینه گفتمان و مذاکره صاحبان فناوری را با سرمایه گذاران فراهم و به نتیجه برسانیم. 


کارگزار فن بازار دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی درباره ماهیت اصلی فن بازار اظهار کرد: فن بازار در اصل بازار فناوری است که عرضه و تبادل فناوری در آن صورت می گیرد و عرضه کنندگان فناوری که فکر یا فناوری دارند آن را در این بازار به سرمایه گذاران و متقاضیان معرفی می کنند.