مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از برگزاری دومین تور علمی این معاونت با عنوان «آفاق علم و فناوری» ویژه اصحاب رسانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با اشاره به اهمیت برگزاری تورهای علمی در کشور، اظهار کرد: براساس فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه باید تورهای علمی برای اقشار مختلف جامعه گذاشته شود تا پیشرفت‌ها و دستاوردهای تحسین برانگیز علمی و فناوری در حوزه های مختلف پزشکی، هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادین و دیگر عرصه‌ها را درک کنند، معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری در این زمینه اقدام به برنامه ریزی و اجرای تورهای علمی و فناوری کرد.


وی افزود: از آنجا شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز پیرو توصیه و تاکید مقام معظم رهبری، برگزاری این تورهای علمی را سبب نمود بهتر دستاوردهای علمی کشور دانسته بود، نخستین گام این تور علمی، هفته گذشته با برگزاری تور علمی و کارگاه «دیپلماسی علم و فناوری» برداشته شد. این برنامه با همکاری معاونت بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و با حضور سفرا و رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه در پارک فناوری پردیس معاونت علمی برگزار شد.


کرمی با بیان اینکه حضور دست اندرکاران و مسوولان کشور در تورهای علمی، تاثیر بسیاری بر روند رشد علمی در کشور خواهد داشت، ابراز کرد: بر همین اساس، دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری شخصا به دعوت از وزرا و مسوولان عالی رتبه برای شرکت در این نشست ها و برنامه ها و تورهای علمی اقدام کرده و طی این مدت شاهد حضور اعضای محترم کابینه و سایر مسوولان در برنامه های مختلف ایشان در بازدید از پارک فناوری پردیس معاونت علمی در راستای همین برنامه ها بوده ایم.
وی اضافه کرد: معاونت علمی همچنین تورهای مختلفی را برای اقشار مختلف جامعه در برنامه های آتی خود گنجانده است که یکی از آنها «تور آفاق علم و فناوری» ویژه اهالی رسانه است که فردا 9 مهرماه برگزار خواهد شد. 


رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در توضیح این تور و برنامه بیان کرد: این برنامه با هدف آشنایی بیشتر اصحاب رسانه، مدیران، دبیران و خبرنگاران حوزه‌های مکتوب، شنیداری و تصویری حوزه‌های علمی رسانه‌های مختلف با پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی و فناورانه کشور در دولت تدبیر و امید در کنار دوره های ویژه ژورنالیسم علمی برای اهالی رسانه و برگزاری کارگاه ها و نشست های ماهیانه برپا می شود.


وی ادامه داد: بر همین اساس، این تور علمی به منظور بهره‏ مندی اصحاب رسانه از اطلاعات علمی برنامه ای و در بازدید از شرکت «سیناژن» که یکی از شرکت های تک و تراز اول در این نوع است برگزار می شود. در این برنامه، بازدید اولیه از پروژه‌های بخش تولید پروتئین، بخش داروسازی و بخش کنترل کیفی صورت می ‏گیرد.


کرمی با بیان اینکه برگزاری تورهای علمی در سطح عموم جامعه و بدنه تصمیم‌ساز، صاحبنظران و کارشناسان کشور در حوزه علم و فناوری از جمله اهداف این برنامه است، اظهار کرد: ایجاد بستر ذهنی و اطلاعاتی برای اجرای بهینه سیاست‌ها و برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کمک به عمومی‌تر شدن «گفتمان پیشرفت علم و فناوری» در جامعه که مورد رصد و تاکید رهبر فرزانه انقلاب است، از دیگر اهداف این معاونت جهت برگزاری تور و گردشگری علمی محسوب می‌شود.


مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه با اشاره به تداوم برگزاری تورهای علمی توسط معاونت علمی، گفت: اهالی رسانه دانشجویان دکتری و اساتید دانشگاه ها برای ثبت نام در تورهای علمی آتی، می توانند فرم فراخوان ثبت نام تور علم و فناوری را از طریق پرتال معاونت علمی فناوری به نشانی www.isti.ir تهیه یا از طریق سامانه‌ پیامکی 02183533131 با ارسال کلمه‌ "ثبت نام در تور علمی" آمادگی خود را برای حضور در این برنامه ها اعلام کنند.