دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران بستری فراهم کرده است که شرکت‌های داروسازی، به ارایه نخستین های صنعت دارویی، بهداشتی و عطرسازی بپردازند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و طب سنتی ایران در حالی آغاز به کار کرد که حدود 350 شرکت فعال در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طبی و صنایع (عطر، طعم، چاشنی جات و...) کودهای گیاهی و سایر محصولات حاصل شده از گیاهان دارویی و ترکیبات موثر گیاهی در آن شرکت دارند.

نخستین قرص جوشان ضدسرفه در داخل کشور

از جمله این شرکت ها می توان به شرکت اهورا دارو تولید کننده محصولات دارویی و طبیعی اشاره کرد. این شرکت امسال با حضور در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و طب سنتی ایران از محصولات جدید خود با عنوان "قرص جوشان آیورا"، "دمنوش های گیاهی" و "گاستریرا" رونمایی کرد.


قرص جوشان آیورا اولین قرص جوشان ضدسرفه تولید کشور است که به صورت محلول در آب مورد استفاده قرار می گیرد. دمنوش های گیاهی تولید این شرکت نیز محصولاتی چون دمنوش های لیوانی بابونه، بادرنجبویه، آویشن، چای ترش و چای مخلوط گیاهی را شامل می شود. 


گاستریرا محصول جدید اهورا دارو نیز برای اولین بار از گیاه شرین بیان و ملیس(بادرنجبویه) تهیه شده که برای درمان نفخ معده مناسب است.


از دیگر محصولات جدید ارایه شده از سوی این شرکت در این دوره از نمایشگاه می توان به "اکتر لایف" تقویت کننده قوای جنسی ویژه آقایان و "اهورا لف" تقویت کننده قوای جنسی ویژه خانم ها اشاره کرد. 


بر اساس این گزارش خط جدید آرایشی و بهداشتی این شرکت که به تازگی راه اندازی شده است در حال تولید لاک پاک کن و خمیردندان گیاهی با برند " کلین کی" است.


این شرکت علاوه بر محصولات جدید رونمایی کرده در نمایشگاه امسال در نظر دارد تا در آینده نزدیک از محصولات دارویی خود در خط تولید شربت ها، از شربت اهورا اسلیپ (آرامبخش نوزادان)، اهورا نی نی(آرامبخش دل درد نوزادان)، اهورا هایبر اکتیو(ضد بیش فعالی کودک) رونمایی کند.


همچنین شربت های اهورا کاف(ضدسرماخوردگی) و اهورا رمی کلد(تقویت قوای ایمنی بدن) نیز در آینده نزدیک به همراه شربت های یاد شده رونمایی می شود.


شرکت اهورا دارو که از سال 82 فعالیت خود را آغاز کرده تا کنون 40 محصول دارویی برای کشور تولید کرده است. اشتغالزایی بیش از 300 نفر و صادرات به کشورهایی چون افغانستان و عراق از جمله فعالیت های ثبت شده در پرونده کاری مسئولان این شرکت دانش بنیان است.

پکیج دنتول ویژه دهان و دندان هدیه ای به مردم ایران زمین

شرکت کشت و صنعت گیاهان دارویی با عنوان داروسازی خرمان نیز با حضور در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران از دو محصول جدید خود به نام در پکیج دنتول رونمایی کرد. 


در پکیج فوق اولین دهانشویه و خمیردندان خوراکی موثر برای عفونت های حلق، لوزه، روماتیسم قلبی و عفونت های دهان قرار داشت. این محصولات خوراکی نوعی از نوآوری در کشور را به معرض دید بازدید کنندگان این نمایشگاه گذاشت. 


شرکت تولید کننده این محصول با مطالعه بیماری های شایع در میان مردم کشور به خلق این محصول پرداخته است. 


شرکت داروسازی خرمان تا کنون 8 محصول دارویی و بهداشتی به چرخه تولیدات گیاهی کشور وارد کرده است. این شرکت توانسته گیاهان بیابانی را اهلی و وارد چرخه صنعت کند. از دیگر فعالیت های ثبت شده در کارنامه شرکت داروسازی خرمان می توان به اشتغال زایی برای یکصد نفر از مردم ایران زمین اشاره کرد.


مدیرعامل این شرکت کارآفرین برتر کشور در سال 90 شناخته شده و سه سال پیش موفق به کسب جایزه اول شیخ بهایی شده است.


"اولئورزین باریجه" خدمتی جدید به صنعت داروسازی و عطرسازی

شرکت دانش بنیان اکسیر گل سرخ تولید کننده فرآورده های گیاهان دارویی و داروهای گیاهی به ارایه محصول جدید خود با عنوان "اولئورزین باریجه" در نمایشگاه امسال پرداخت.


این محصول از صمغ گیاه تهیه شده است و با توجه به ترکیبات منحصر به فرد آن در هیچ کجای دنیا رقیب ندارد. اولئورزین باریجه در صنعت عطرسازی و داروسازی مورد استفاده دارد و به عنوان یک محصول صادراتی به اقتصاد کشور کمک می کند.


محصولات تولیدی شرکت دانش بنیان اکسیر گل سرخ به عنوان طعم دهنده های طبیعی ، داروهای گیاهی و میکرو کپسولهای زعفران قابلیت استفاده در صنعت را دارد. از دیگر محصولات تولید این شرکت می توان به اولئورزین ادویه جات اشاره کرد.


تاجیکستان، آلمان و فرانسه از جمله کشورهای وارد کننده محصولات شرکت دانش بنیان اکسیر گل سرخ هستند. اگر چه از فعالیت این شرکت حدود هشت سال می گذرد اما تا کنون توانسته موجب اشتغالزایی مستقیم 40 نفر و غیر مستقیم بیش از یک هزار نفر شود. 


این شرکت در پرونده کاری خود عنوان شرکت فناور برتر پارک علم و فناوری کشور و کارآفرین نمونه کشوری را به ثبت رسانده است.
پایان پیام/