یک شرکت تولیدکننده تبلت ایرانی از استفاده از فناوری Digital TV Tuner برای اولین بار در کشور خبر داد که این فناوری امکان دریافت تلویزیون دیجیتال را از طریق نرم افزار فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، یک شرکت ایرانی که طراح و تولیدکننده گوشی های تلفن همراه و تبلت است از رونمایی و عرضه دو تبلت 7 اینچی جدید در نمایشگاه بین المللی تلکام 2014 خبر داد.

جدیدترین تبلت های این شرکت با نام های GLX TABLET Maad  وGLX TABLET Maad1 از آخرین ورژن به سازی شده اندروید با پردازنده 2 هسته ای و با سرعت پردازش 1.5 گیگاهرتز بهره می برند.

تبلت های نسل Maad در کنار دو مشخصه فوق برای نخستین بار، فناوری Digital TV Tuner را به کاربران خود عرضه می کند. این شرکت دسترسی به سرویس تلویزیون دیجیتال را از طریق یک نرم افزار فراهم کرده است. به این ترتیب که امکان دریافت 21 شبکه تلویزیونی و 10 شبکه رادیویی دیجیتال به همراه نرم افزار  این تبلت قابل شناسایی، دسته بندی و مشاهده است.

صفحه نمایش اچ دی 7 اینچی، GPS، حافظه 8 گیگابایتی، اندروید 4.4.2، باتری قدرتمند، امکان ضبط برنامه در حال پخش و عکس گرفتن از فیلم و همچنین امکان مشاهده زمانبندی پخش برنامه های تلویزیونی به همراه تله تکس فارسی و انگلیسی بخشی از مشخصات تبلت های سری Maad جی ال ایکس است.