مخترعان دانشگاه استنفورد گجت جدیدی را اختراع کرده اند که کاربردهای متفاوتی داشته و رفتارهای غلط مصرف کنندگان را به آنها یادآور می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری، هر شخصی در طول روز مرتکب رفتارهای نادرستی می شود که می تواند سلامت خود و اطرافیانش را به خطر بیاندازد. اما مخترعان گجت جدیدی را اختراع کرده اند که می تواند اشخاص را از رفتارهای نادرست و ناصحیح آنها آگاه سازد.

این گجت همانند یک دستبند به دور مچ مصرف کنندگان بسته می شود و با برنامه پیش فرضی که از قبل به آن داده شده است، در صورت انجام هر گونه کار اشتباه و نادرست به لرزش در می آید تا شخص را از انجام آن آگاه سازد.

برای مثال، افراد بسیاری دارای رژیم های غذایی لاغری یا رژیم های غذایی خاصی هستند که به دلیل برخی بیماری ها تجویز می شود. زمانی که برنامه پیش فرض دستبند فعال شود، در صورت مصرف هر گونه غذا یا اعمال مغایر با آن، دستبند آنقدر به لرزش در می آید تا شخص از انجام آن کار پشیمان شود!

بخصوص افرادی که رژیم های غذایی را آغاز می کنند به اراده خود برای ادامه رژیم مشکوک هستند و مایلند که شخصی از بیرون آنها را کنترل کند تا در صورت مصرف هر گونه کالری اضافی، زنگ هشداری برای آنها به صدا درآورد. این گجت همانند همان زنگ هشدار عمل می کند.

این گجت برای ورزشکارانی که باید در طول روز مدت زمان مشخصی ورزش کنند نیز مناسب بوده و در صورت انجام ورزش های خارج از برنامه به آنها هشدار می دهد تا در مسیر صحیح تمرینات ورزشی قدم بردارند.

این اختراع نتایج تلاش محققان دانشگاه استنفورد امریکا است. یکی از مخترعان در رابطه با این گجت جدید می گوید: "با استفاده از این گجت می توان به رفتارهای نادرست و غلطی که به صورت ناخودآگاه در طول روز انجام می شود، پی برد."

این گجت با قیمت 125 دلار به فروش خواهد رسید.