تشک هوشمند SmartMat مجهز به یک حسگر فشار است که از طریق بلوتوث با تلفن همراه یا تبلت کاربر ارتباط برقرار کرده و راهنمایی‌های لازم را برای انجام تمرینات یوگا ارائه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، هر کاربر پیش از استفاده از تشک هوشمند یوگا، باید آن را بر اساس اطلاعاتی شامل سن، جنسیت و وزن، اختصاصی‌سازی کند؛ با دراز کشیدن روی تشک، حسگر فشار اقدام به اندازه‌گیری طول دست‌ها، پاها و تنه می‌کند.

سپس از طریق نرم‌افزاری مخصوص بر روی تلفن همراه، مجموعه‌ای از تمرینات و حرکات پایه به کاربر ارائه می‌شود؛ با پیشرفت فرد در انجام تمرینات، سیستم بصورت خودکار بروزرسانی شده و تمرینات پیشرفته‌تری در اختیار کاربر قرار داده می‌شود.

تشک هوشمند با استفاده از حسگر فشار، انجام حرکات را بدقت بررسی کرده و درصورت انجام حرکات اشتباه، نحوه انجام حرکت درست را بصورت کلامی و بصری بر روی صفحه نمایش نشان می‌دهد.

این وسیله مقاوم در برابر عرق بوده و باتری آن بوسیله پورت یو‌اس‌پی شارژ می‌شود و باتری پس از هربار شارژ تا شش ساعت دوام دارد.

طراحان تشک هوشمند یوگا SmartMat بدنبال جذب سرمایه برای تولید تجاری این محصول هستند و انتظار می‌رود که بزودی با قیمت 447 دلار به بازار عرضه شود.