در نمایشگاه جشنواره فناوری‌های نانو با محصولاتی روبه‌رو خواهید شد که ادعاهای پیشرفت علمی و فناوری کشورمان را بیش ‌از پیش باورپذیر می‌کند. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، اگر به هفتمین نمایشگاه و جشنواره فناوری نانو که این روزها در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست، سری بزنید، شرایطی فراهم خواهد شد تا با این عرصه بیشتر آشنا شوید.

جلوگیری از سرطان
با ورود به سالن خلیج‌فارس که هفتمین نمایشگاه فناوری نانو در آن برپاست، با غرفه دارویی از یک شرکت دانش‌بنیان مواجه خواهید شد که محصول این شرکت داروی ضد سرطان است. این شرکت، دارویی تولیدشده با استفاده از فنّاوری نانو ارائه می‌کند که با استفاده از آن از ابتلا به سرطان جلوگیری خواهد شد.

پاک کننده های قوی و خوراکی
کمی آن‌سوتر که قدم بگذارید، جمع زیادی از دیدارکنندگان از نمایشگاه را می‌بینید که مقابل غرفه‌ای ایستاده‌اند و با یک دستمال گوشی، عینک طبی و دودی و تبلت خود را پاک می‌کنند. بالای غرفه نوشته‌شده تمیز کردن صفحه لپ تاپ، تبلت، گوشی تلفن همراه و عینک شما به صورت رایگان. و غرفه داری اسپری پاک کننده را به دهان خود پاشیده و قورت می‌دهد. این غرفه، محصولات پاک کننده ای را ارائه می‌کند که ضمن پاک کنندگی بسیار بالا، از مواد طبیعی ساخته شده‌اند. این مسئله باعث شده تا نه تنها ضرری برای بدن انسان نداشته باشند، بلکه خوراکی هم هستند.

لباس های ضد عرق، ضدحساسیت و ضد بو
در غرفه‌های انتهایی طبقه پایین عده زیادی مشغول خرید و فروش هستند. صحنه ای که از نمایشگاهی با ماهیت فنّاوری بعید به نظر می‌رسد. اما در این قسمت غرفه‌هایی که از فناوری نانو در پوشاک استفاده کرده‌اند حضور دارند. محصولاتی که با خاصیت آنتی باکتریال تولیدشده‌اند و فناوری نانو سبب شده است تا جوراب و لباس زیرهایی ضد بو، ضد عرق و ضد حساسیت تولید شوند. غرفه‌های تولید کننده این محصول کالای خود را در نمایشگاه برای فروش عرضه می‌کنند.

 

تصفیه آب شور
در غرفه‌های ابتدایی دست راست سالن دستگاه بزرگی دیده می‌شود. این دستگاه چند لیتری مخصوص تصفیه آب شور است. با استفاده از این دستگاه می‌توان آب دریا را شیرین کرد و نوشید. همچنین این دستگاه می‌تواند پسماندهای آب را به خوبی تصفیه کند. این محصول پیش از این تنها در آمریکا رونمایی شده بود و ساخت آن برای ایران با وجود گسترش بحران کم آبی قدم بسیار بزرگی محسوب می شود.

تشخیص بیماری معده و ریه
همچنین از دستگاه‌هایی که در این نمایشگاه عرضه شده‌اند که نمونه خارجی هم ندارد، دستگاهی است که با استفاده از آن پزشک می‌تواند تنها با تنفس بیمار تشخیص دهد معده و ریه بیمار دچار عارضه هست یا خیر؟

ترمیم زخم ها
ازجمله محصولات دیگری که در هفتمین نمایشگاه فناوری نانو مشاهده می‌شوند محصولاتی هستند که می‌توانند زخم را به خوبی ترمیم کنند. در غرفه‌های مختلفی با چنین محصولاتی مواجه خواهید شد که هرکدام متخصص در یک نوع آسیب دیدگی هستند. سوختگی‌های نوع یک، دو و یا سه. زخم‌های حاصل از بیماری‌های دیابتی. جراحت و غیره.

طرح های نوآورانه
در غرفه بزرگ میانی سالن که با عنوان "طرح‌های نوآورانه فناوری نانو" نامگذاری شده است هم می‌توان جدیدترین و متفاوت‌ترین محصولات تولیدی نانو در کشور را با نمونه مشاهده کرد. ازجمله این طرح‌ها داربست جایگزین بافت استخوان است. این داربست از پلیمری زیست ساختار با بدن انسان ساخته شده است که در استخوان آسیب دیده استفاده می‌شود و پس از مدتی جذب بدن و به کلی محو خواهد شد.

میهمانان
بر اساس این گزارش، طی دو روز گذشته، علاوه بر حضور علاقه مندان و بازدیدکنندگان چشمگیر در هفتمین نمایشگاه فناوری نانو، شخصیت هایی همچون معاون وزیر جهاد و کشاورزی، سفیر اروگوئه، سفیر تاجیکستان و سفیر آذربایجان نیز حضور داشتند و با غرفه داران و مسوولان نمایشگاه درباره دستاوردهای چشمگیر و قابل توجه حاضر در این نمایشگاه به گفت وگو پرداختند.
هفتمین نمایشگاه جشنواره فناوری نانو از تا 17 مهرماه در سالن خلیج‌فارس نمایشگاه بین المللی از ساعت 9 صبح تا 16 برقرار است.