رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش گفت: زیردریایی نیمه سنگین کلاس "فاتح" در سال جاری رونمایی می شود و اکنون این زیردریایی در حال تولید است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، امیر دریادار دوم غلام‌زاده، در دومین جلسه کارگروه تخصصی صنایع دریایی، در محل مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: سه سطح زیردریایی وجود دارد که ما در سطح کلاس سبک به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی عنوان کرد:در سطح زیردریایی کلاس سنگین و نیمه سنگین در حال طراحی و ساخت زیردریایی هستیم که زیردریایی نیمه سنگین کلاس فاتح امسال رونمایی می شود.

غلام زاده با بیان اینکه  امنیت، لازمه رونق اقتصادبشر است، افزود: حضور نیروهای نظامی در دریا و سواحل برای حفظ امنیت و رونق اقتصادی ضروری است که سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش در سال 62 فعالیت خود را آغاز کرد و در پی فراهم کردن تجهیزات دریایی در کشور است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه نیروی دریایی، تجهیزات محور است، نیازمند نیروهای کارآزموده‌ای هستیم.

رئیس جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: طی سال 62 تا 92 موفق به انجام 500 پروژه تحقیقاتی شدیم و بسیاری از تجهیزات در داخل کشور ساخته شد و اکنون فعالیتهایمان به سمت تجاری‌سازی در حال حرکت است.

وی با بیان این که جهاد خودکفایی نیروی دریایی به سمت تکنولوژی‌های نو در حال حرکت است اذعان داشت: نیازهای دفاعی ما از نظر کمیت برآورده شده  و درصدد افزایش کیفیت  در این حوزه هستیم تا به مرجعیت برسیم.