دکتر جنتی گفت: کاملا مشخص است در بخش‌های مختلفی از حوزه نانو فعالیت‌های مثبتی صورت گرفته است و استعدادها به کار گرفته شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآروی، دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین روز نمایشگاه فناوری نانو در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران حضور یافت و از توانمندی‌ و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه نانو دیدن کرد.


دکتر علی جنتی با اشاره به توانمندی بالای ایران در فناوری نانو، این نمایشگاه را خلاقانه ارزیابی و اظهار کرد: کاملا مشخص است در بخش‌های مختلفی از حوزه نانو فعالیت‌های مثبتی صورت گرفته است و استعدادها در مسیر صحیحی به کار گرفته شده‌اند. کارهایی که صورت گرفته‌اند برگرفته از خلاقیت‌های داخلی کشور بوده است. از این جهت ارزشمند است که این ابتکار و اختراعات توسط خودشان انجام شده است. طبیعتا این حوزه در آینده می تواند توسعه بیش‌تری پیدا کند.


وی در پاسخ به سؤالی درباره چگونگی تعامل و ارتباط حوزه فناوری نانو و فرهنگ و هنر گفت: باید مطالعات بیش‌تری روی این موضوع صورت بگیرد. بیش‌ترین کارکرد فناوری نانو در حوزه صنعتی بوده است، اما در حوزه فرهنگ که بیش‌تر با حوزه مکتوب و فضای مجازی سر و کار دارد، قطعا ظرفیت‌هایی برای ارتباط بین دو حوزه فناوری نانو و فرهنگ و هنر وجود دارد، با شناسایی این ظرفیت ها، فناوری نانو می‌تواند در حوزه سینما و مستندسازی با حوزه فرهنگ تعامل داشته باشد.


هفتمین نمایشگاه فناوری نانو از 14 تا 17 مهرماه به همت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن خلیج‌فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.