معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: پارک علم و فناوری استان فارس باید از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در کشور استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز (شنبه) در سفر به استان فارس که با حضور معاون اول رییس جمهوری صورت گرفت، در نشست فعالان حوزه علم و فناوری این استان اظهار کرد: در مباحث حمایتی از شرکت های دانش بنیان با توجه به اقدامات یکساله اخیر و جدیت دولت تدبیر و امید در این خصوص می توان اذعان کنم هیچگونه کوتاهی و کم کاری را نمی پذیریم و تسهیلات قابل توجهی در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گرفته است. 


وی با بیان اینکه شرط برخورداری از تسهیلات پارک های علم و فناوری را حرکت شرکت ها به سمت و سوی دانش بنیان شدن است، افزود: سهمیه پارک علم و فناوری فارس برای دریافت تسهیلات 92 شرکت بوده است که از این میان فقط 50 شرکت تاکنون ثبت نام کرده اند.


دبیر هیئت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه کارگروه تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان هر چه سریعتر باید در استان فارس تشکیل شود، ابراز کرد: نبود این کارگروه نه تنها برای شرکت های این استان مشکل ایجاد می کند بلکه شرکت های دانش بنیان استان های بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد که در حوزه این استان تعریف شده اند، دچار مشکل می شوند. 


به گفته دکتر ستاری حل مشکلات بازار، ایجاد بازارهای جدید و صادرات باید در اولویت قرار گیرد بر همین اساس امسال برای نخستین بار جایزه صادراتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان تعلق گرفت.


شایسته یادآوری است که دکتر ستاری در این سفر که در همراهی با دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری صورت گرفت، علاوه بر بازدید از پارک علم و فناوری فارس و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی شیراز، در مراسم بهره‌برداری از فاز اول خط یک قطار شهری شیراز و مراسم یادروز حافظ نیز به همراه معاون رییس جمهوری حضور یافت. معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین در حاشیه این مراسم، بانخبگان، استعدادهای برتر ، اساتید و مسوولان دانشگاهی استان فارس دیدار و گفت وگو کرد.