طرح پیمایش نوآوری برای نخستین بار در کشور با حضور شرکت های دانش بنیان و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به اجرا در می آید.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناروی و نوآوری، برای نخستین بار در کشور، طرح پیمایش نوآوری با حضور ده ها شرکت دانش بنیان و بیش از 150 شرکت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اجرا می شود.
این طرح توسط پژوهشکده سیاستگذاری علم، فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف و با پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و برخی دیگر از نهادهای حوزه علم و فناوری، تشکل های علمی و صنفی، پارک ها و صندوق های مالی، سه شنبه 29 مهرماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد. 


پیمایش نوآوری، رویکرد نوینی در سنجش توان نوآوری بنگاه ها، به عنوان موتور اصلی اقتصاد کشور است و نتایج این طرح، شناخت روشنی از فرصت ها و چالش های بنگاه های کشور در مسیر نوآوری را در اختیار نهادهای سیاستگذار قرار می دهد.


بر اساس این گزارش، نتایج این پیمایش، به عنوان ورودی فرایند سیاستگذاری کلان کشور در حوزه نوآوری مورد استفاده قرار می گیرد و در آینده، منجر به بهبود وضعیت محیط کسب و کار و کمک به بنگاه ها در تسهیل فعالیت های اقتصادی و نوآورانه می شود.
در همایش پیمایش نوآوری ایران، تلاش می شود تا مدیران شرکت های تحت پیمایش، با مفاهیم مرتبط با پیمایش نوآوری و تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت آن بر فرآیند سیاستگذاری و در نهایت اثرات آن بر اقتصاد بنگاه های خود آشنا شوند و همچنین

پرسشنامه¬های مربوط به این مطالعه در همایش مزبور توضیح داده شده و به منظور گردآوری اطلاعات، در اختیار مدیران شرکت ها قرار می گیرد و در پایان دوره پیمایش، پرسشنامه¬های جمع¬آوری شده توسط کمیته پیمایش نوآوری مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و نتایج حاصل از آن در اسفند ماه ١٣٩٣ منتشر خواهد شد. 


در حاشیه این همایش، نمایشگاهی به منظور ارایه برخی خدمات مورد نیاز شرکت های دانش بنیان و کارگاه های آموزشی مرتبط برگزار می شود.


متقاضیان شرکت در این طرح می توانند اطلاعات بیشتر را در نشانی اینترنتی http://irsurvey.sharif.ir دریافت کنند.