به گفته نایب رئیس کانون کارآفرینی ایران، در هفته کارآفرینی، همزمان با تمامی نقاط جهان، در هفت شهر ایران به طور همزمان استارتاپ ویکند برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، حمیدرضا احمدی، عضو هیئت برگزاری استارتاپ ویکند تهران درباره برگزاری رویداد استارتاپ ویکند در هفته کارآفرینی اظهار کرد: هرساله در هفته جهانی کارآفرینی، 150 کشور مختلف دنیا استارتاپ ویکند های مخصوصی را برگزار می‌کند. استارتاپ ویکند ها نقش پررنگی در این هفته دارند، به طوری که در 250 شهر دنیا برگزار می‌شود. سهم ایران از این میزان 7 شهر است.


به گفته نایب رئیس کانون کارآفرینی ایران، شهرهایی که در آن‌ها استارتاپ ویکند برگزار می‌شود عبارتند از تهران، ساری، مشهد، تبریز، اصفهان و قزوین. در ارومیه هم برنامه ریزی ها برای برگزاری استارتاپ ویکند در حال انجام است اما این امر هنوز قطعی نشده است.


وی در ادامه بیان کرد: این استارتاپ ویکند ها در سرتاسر جهان به طور همزمان برگزار می‌شود. اما در ایران به علت این که تعطیلات آخر هفته متفاوتی داریم از 28 تا 30 آبان ماه برگزار خواهد شد.


نماینده استارتاپ ویکند جهانی در ایران، درباره شرایط برگزاری این دوره استارتاپ ویکندها گفت: نحوه برگزاری این رویدادها در هفته کارآفرینی همچون دیگر استارتاپ ویکندها است. با این تفاوت که برگزیدگان می‌توانند با برنده‌های شهرهای دیگر و حتی برگزیدگان جهانی به رقابت بپردازند.


وی افزود: در نهایت تیم‌های اول، دوم و سوم جهانی جایزه‌های بزرگی خواهند داشت. جایزه امسال هنوز مشخص نشده است. اما سال گذشته 200 هزار دلار کمک برای مارکتینگ ایده برگزیده به اضافه تور سفر به ساختمان گوگل بود.


احمدی در پایان عنوان کرد: سال گذشته از بین 15 نامزد برای شرکت در مرحله آخر، چهار گروه ایرانی بودند. اما موفق نشدند رتبه ای کسب کنند. امسال امیدواریم حداقل یک گروه در سطح خاورمیانه حائز رتبه شود.


براساس این گزارش، از تیرماه سال جاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همراه با راه اندازی مرکز شتابدهی نوآوری زیر نظر پارک فناوری پردیس معاونت علمی، 6 رویداد استارتاپ ویکند در شهرهای تهران، زنجان، مشهد و ارومیه و شیراز برگزار کرده است.
طبق پیش بینی های صورت گرفته، قرار است 100 برنامه استارتاپ ویکند با حمایت معاونت علمی در طول 3 سال برگزار شود که طی آن، 10 هزار نفر دانشجو تحت آموزش های کارآفرینی و کسب و کار قرار می گیرند.