دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طی مراسمی با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت ورئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم افتتاح این دانشکده گفت: بر اساس سند 20 ساله همه دانشگاه‌ها موظف هستند که در راستای اقتدار علمی تلاش کنند و از همین احساس نیاز شد که دانشکده فناوری باید تاسیس شود. 

وی راهبرد راه اندازی این دانشکده را تجمیع نیروها دانست و گفت: تاسیس این دانشکده  مبنای خوبی برای ارتباط صنعت با دانشگاه است.

در ادامه دکتر نصرت الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با اشاره به حمایت از تولید علم در قالب صندوق حمایت از پژوهشگران گفت: بر اساس الگویی که از کشورهای دیگر گرفته بودیم بنیاد علم ایران را در سال 82 پایه گذاری کردیم و ابتدا از یک درصد از تولید علم در کشور حمایت کردیم و 206 دستاورد فناورانه داشتیم در حالی که فقط 15 هزارم درصد از بودجه تحقیقات به ما اختصاص می یافت.

وی افزود: به طور متوسط 37 درصد طرح‌های پژوهشی دریافتی در کارگروه‌های تخصصی ما تصویب می‌شود.

همچنین دکتر سیدامیرمحسن ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت در این مراسم خاطرنشان کرد:اقتدار علمی کشور سبب اقتدار سایر بخش‌ها می شود و ثروت و قدرت و... ایجاد می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهیم کشورما در جایگاهی متناسب با فرهنگ، وسعت و تاریخ و گذشته ‌اش باشد، باید این زمینه را تقویت کنیم.

وی تاکید کرد: باید دانشگاههای متمایزی ایجاد کنیم که فقط هدف آنها تربیت نیروی انسانی و انتقال دانش نباشد بلکه کارآفرینی و بکارگیری دانش نیز جزو هدفشان باشد و تلاش کنند که دانش را به فناوری و کارآفرینی تبدیل کنند.

ضیایی با اشاره به این که در بخش تربیت نیروی انسانی در پس از انقلاب موفق بوده ایم، یکی از ضعفهایی که متعاقب ادغام آموزش پزشکی با بهداشت ودرمان پیش آمده است را جدا شدن علوم پایه و محض عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد و با ایجاد علوم بین رشته ای این ضعف جبران شود.