شرکت گوگل با همکاری محققان دانشگاه کارولینای جنوبی و ناسا، پیشگامی برای طراحی و تولید پردازنده‌های کوانتومی راه‌اندازی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، تیم هوش مصنوعی کوانتومی شرکت گوگل، پیشگامی سخت‌افزاری برای طراحی و ساخت پردازنده‌های اطلاعات کوانتومی راه‌اندازی کرده است. این پردازنده‌ها مبتنی بر الکترونیک ابررسانایی هستند. جان مارتینیز و همکارانش از دانشگاه کارولینای جنوبی به زودی برای همکاری به این تیم تحقیقاتی در گوگل خواهند پیوست. گروه تحقیقاتی مارتینیز فعالیت‌‌های زیادی در زمینه ساخت قطعات الکترونیکی کوانتومی ابررسانایی داشته‌اند به طوری که جایزه London prize را برای دستاوردهای اخیر خود در حوزه پردازش اطلاعات کوانتومی دریافت کرده‌اند.

همکاری مشترک میان این تیم تحقیقاتی و گروه پیشگامی گوگل می‌تواند زمینه مناسب برای پیاده‌سازی طرح‌های جدید محاسبات کوانتومی را فراهم کند؛ طرح‌هایی که براساس آخرین نظریه‌های ارائه شده در این حوزه مطرح شده است.

این گروه تحقیقاتی معتقدند که همکاری آن‌ها تداوم خواهد داشت و احتمالاً از دستگاه Vesuvinus موجود در ناسا نیز در این پروژه استفاده شود.