دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از نصب و راه اندازی سامانه فتوولتاییک متصل به شبکه در ساختمان معاونت علمی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مهندس یوسف آرمودلی از نصب و راه اندازی سامانه فتوولتاییک متصل به شبکه در ساختمان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: این نیروگاه به ظرفیت 10 کیلووات در پشت بام ساختمان اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نصب شده است.


دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره مشخصات این سامانه گفت: این سامانه با 38 ماژول منو کریستالین با توان 275 وات مجهز شده است. همچنین 3 اینورتر سامانه توان نامی 3*4600 داشته و سیستم مانیتورینگ نیروگاه مجهز به سنسورهای تابش، دمای محیط، دمای ماژول، باد و نمایشگر است.


مدیر عامل سازمان انرژی‌های نو کشور با اشاره به اینکه این پروژه با همکاری معاونت علمی و وزارت نیرو شرکت توزیع برق تهران بزرگ انجام شده است، عنوان کرد: این پروژه با هدف توسعه استفاده انرژی‌های نو در ساختمان‌ها راه‌اندازی شده که خوشبختانه معاونت علمی با توجه به حمایت و کمک به نصب این سامانه و مشابه آن در مراکز علمی در این امر پیش‌قدم شده است.