با تجاری‌سازی فناوری نسل سوم دوربین‌های راداری ثبت تخلفات سرعت که دستاوردی از پژوهشگران پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، اکنون آمار تلفات ترافیکی در تهران بزرگ 50درصد کاهش یافته است.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به‌دنبال موفقیت پژوهشگران گروه صنعتی هوشمند آسیا مستقر در پارک فناوری پردیس معاونت علمی؛ در توسعه فناوری دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت و دستیابی به فناوری نسل سوم این تجهیزات و گسترش استفاده از تولیدات این شرکت توسط شهرداری تهران، آمارها نشان می‌دهد که به‌طور میانگین 50 درصد از میزان تلفات ترافیکی در شهر تهران کم شده است.


طبق اعلام گروه صنعتی هوشمند آسیا از شرکت‌های دانش‌بنیان عضو پارک فناوری پردیس معاونت علمی، در مسیرهای ترافیکی که این دوربین‌ها در حال رصد هستند، در مواردی تا 100 درصد از آمار تلفات کاهش پیدا کرده است؛ به‌گونه‌ای که در مسیرهایی مانند تونل نیایش و پل صدر، از زمان نصب تجهیزات، گزارشی که بیانگر جرح یا مرگ باشد دیده نمی‌شود. این در شرایطی است که طبق اعلام این شرکت و بنابر آمار استنادی آن، تونل توحید قبل از تجهیز به این سامانه، شاهد تعداد زیادی از حوادث منجر به جرح یا مرگ بوده است.


براساس اعلام این شرکت، 203 دوربین راداری ثبت تخلفات سرعت در سطح شهر تهران تاکنون نصب شده است.
براساس این گزارش، علاوه بر صرفه‌جویی اقتصادی که در نتیجه استفاده از این تجهیزات بومی حاصل می‌شود، کاهش 50 درصدی تلفات ترافیکی در شهر تهران به معنی کاهش آمار جرح یا مرگ به میزان 850 نفر در سال خواهد بود.