دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اجرای طرح «آمایش سرزمین» برای توسعه زیست فناوری در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره برنامه های ستاد برای توسعه این حوزه اظهار کرد: برای توسعه زیست فناوری در کشور برنامه ریزی کرده ایم تا این کار را بر اساس طرح «آمایش سرزمین» انجام دهیم.
وی افزود: طرح «آمایش سرزمین» به این معنی است که توسعه زیست فناوری را بر اساس شرایط اقلیمی و توانمندی های هر منطقه انجام دهیم.
قانعی با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی در کشور در هر منطقه ای متفاوت با منطقه دیگر است، بیان کرد: اگر قصد توسعه زیست فناوری در خلیج فارس را داریم باید برنامه ریزی های خود را بر اساس نیاز و توانایی های آن منطقه یعنی زیست فناوری دریا مشخص کنیم.
وی تصریح کرد: شرایط اقلیمی و اقتصادی در کرمان و یزد باید بر اساس زیست فناوری معدن در نظر گرفته شود و در منطقه شمال کشور بر اساس زیست فناوری کشاورزی تعیین شود، اگر چنین کاری انجام شود از هدر رفت منابع مالی، انسانی و محیط زیست نیز جلوگیری می شود.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با اشاره به زیرساخت های هر منطقه از کشور، گفت: طرح آمایش سرزمین بر اساس زیرساخت ها و توانمندی های هر منطقه و اقلیمی از کشور در ستاد توسعه زیست فناوری در حال طراحی است.
وی در پایان اظهار کرد: این طرح تا یک سال دیگر آماده خواهد شد و تمام برنامه های ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی از آن به بعد بر اساس همین طرح اجرایی خواهد شد.
پایان پیام/