معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه گزینه پیشنهادی وزارت علوم نیستم و این موضوع را تکذیب می کنم، گفت: تا یک ماه و نیم دیگر در آیین نامه حمایت از نخبگان موضوع بورس یکساله ابلاغ می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از پروژه های ملی دانشگاه امیرکبیر در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مباحث اصلی سفر من به روسیه، صادرات فناوری بوده است. زیرا روسیه بازار خوبی در این خصوص دارد و اگر در این زمینه وارد بحث صادرات و بازار با کشور روسیه شویم می توانیم با دیگر کشورهااز جمله قزاقستان و بلاروس نیز فعالیت هایی داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: فعالیت با چنین کشورهایی در زمینه پزشکی و تجهیزات پزشکی خواهد بود.

ستاری با بیان اینکه حمایت های معاونت علمی در بحث صادرات محصولات دانش بنیان چند مدل دارد، خاطرنشان کرد: تسهیل قوانین، حمایت از شرکت های دانش بنیان و معافیت های مالی و گمرکی از حمایتهای معاونت در بحث صادرات است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در خصوص آیین نامه حمایت از نخبگان که طرح جدیدی در آینده دارد، گفت: در حال تعامل با بنیاد ملی نخبگان هستیم که دانشجویان دکترا را بتوانیم به مدت یک سال به بهترین دانشگاهها بفرستیم.

وی در این خصوص ادامه داد و عنوان کرد: اعزام این دانشجویان در همه رشته ها صورت می گیرد و تا یک ماه و نیم دیگر نهایی می شود.

ستاری افزود: در این طرح جدید در رشته ها اولویت بندی می کنیم در رشته های علوم شناختی، نانو و بایو حاضریم نخبگان را به مدت 4 ساله بورس کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: این طرح بیشتر برای رشته هایی است که در داخل کشور وجود ندارد.