مدول‌های صنعت الیاف توخالی اولترافیلتراسیون برای نخستین باردرخاورمیانه توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی و با حمایت ستادآب، خشکسالی، فرسایش ومحیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر مرتضی صادقی رئیس هیئت مدیره شرکت پارسیان پیشرو صنعت پلیمر با اشاره به این که این محصول برای نخستین بار در کشور و با حمایت ستاد آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی تولید شده است اظهار کرد: مدول‌های صنعتی اولترافیلتراسیون در دستگاه‌های تصفیه آب و پساب و هوا مورد استفاده قرار می گیرند.

وی در ادامه درباره سایر تولیدات این شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد: خط تولید غشای الیاف توخالی، سامانه‌های تصفیه آب و پساب اولترافیلتراسیون و دستگاه تصفیه هوا برپایه فناوری پیشرفته غشایی از دیگر تولیدات این شرکت دانش بنیان است.
صادقی درباره روند تولید این محصول گفت:در حال حاضر و پس از تلاش های بسیار، امکان تولید نیمه صنعتی در این شرکت وجود دارد ولی برای تولید انبوه نیازمند سرمایه در گردش و حمایت مسوولان مرتبط هستیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره میزان صرفه جویی ارزی تولید این محصول در داخل کشور اظهار کرد: تولید مدول‌های صنعتی اولترافیلتراسیون در تیراژ بالا بیش از پنج میلیون دلار در سال صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر این مقدار غشا از کشورهای آسیایی مانند چین وارد کشور می‌شود که در صورت تولید این محصول در کشور، واردات آن از کشورهای خارجی متوقف می شود.

صادقی با اشاره به کیفیت بالای تولیدات این شرکت خاطر نشان کرد:کیفیت محصولات این شرکت دانش بنیان در مقایسه با محصولات چینی بسیار بالاتر و در حد محصولات اروپایی است.

این فعال حوزه فناوری، درباره میزان اشتغال زایی و به کارگیری نخبگان در این شرکت گفت:تا کنون بیش از 10 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر کشور جذب این شرکت شده‌اند. دو نفر از اعضای هیئت مدیره عضو بنیاد نخبگان هستند و دو نفر دیگر نیز از نیروهای شرکت در حال طی کردن مراحل عضویت در بنیاد هستند.

رئیس هیئت مدیره شرکت پارسیان پیشرو صنعت پلیمر درباره صادرات محصولات تولیدی این شرکت اظهار کرد:تا به حال محصولات تولیدی شرکت را به تعداد محدودی به کردستان عراق صادر کرده ایم ولی برای افزایش میزان صادرات در حال برنامه ریزی برای صادرات بیشتر محصولات شرکتبه کشورهای همسایه هستیم.

صادقی با اشاره به تاثیر پیشرفت های علمی و فناوری کشور درحوزه فعالیت این شرکت تصریح کرد: پیشرفت در صنایع کشور و بهبود استانداردها باعث افزایش تقاضا برای محصولات ما می‌شود. برای مثال بالارفتن استانداردها در زمینه محیط زیست باعث می شود تا شرکت‌های بزرگ برای استفاده بهینه از منابع آبی خود و بازیافت آب وارد عمل شده و از سامانه‌‌های تصفیه آب استفاده کنند.