معاون امور بین‌الملل و انتقال فناوری‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پایگاه‌های صادراتی با حمایت معاونت علمی توسط شرکت‌های دانش بنیان ایجاد می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، علی مرتضی گفت: تا کنون توانسته ایم در چین  و عراق پایگاه صادراتی ایجاد کنیم.

وی افزود: هر شرکتی که توانایی صادرات داشته باشد از طریق این پایگاهها مشاوره هایی را برای صادرات می گیرد تا در نهایت محصولات دانش بنیان خود را به همان کشور عرضه کند.

معاون انتقال فناوری‌های معاونت علمی ریاست جمهوری با توضیح اینکه تا آخر امسال در دو الی سه کشور پایگاه صادراتی راه اندازی می کنیم، اظهار داشت: پایگاههای صادراتی دولتی نیستند و تعدادی از شرکت های دانش بنیان که در ارتباط با کشور های خارجی هستند، ایجاد می شود که کاملا خصوصی به شمار می روند.

وی عنوان کرد: شرکت های دانش بنیانی که سابقه شرکت در نمایشگاه های بزرگ در سراسر کشور داشته اند به این پایگاه صادراتی برای صادرات مراجعه می کنند.

بیرنگ با اشاره به اینکه پایگاه صادراتی در چین کمتر از دوماه است که راه اندازی شده گفت: این پایگاه بر حوزه داروهای گیاهی تمرکز دارد.