سه محصول جدید و منحصر به فرد تولید داخل در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران رونمایی می‌شود.

 علی محمد خان محمدی هزاوه، سخنگوی هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران از حضور 94 شرکت داخلی و خارجی در این دوره از نمایشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد 10 شرکت خارجی و 84 شرکت داخلی هستند.

وی افزود: بزرگترین غرفه این نمایشگاه 14 هزارمتر مربعی به ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اختصاص دارد که در این غرفه شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه به ارایه توانمندی ها و آخرین دستاوردهای علمی حوزه هوایی و هوانوردی می پردازند.

خان محمدی به حضور فعال مجموعه "اویکو" برند قطعه سازی معرفی شده توسط ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی در این دوره از نمایشگاه برای نخستین بار اشاره کرد و اظهار کرد: بخش تجاری و بازرگانی این سازمان به همراه مشارکت کنندگان خارجی که در تولید محصولات هوایی همکاری داشته اند در این دوره از نمایشگاه حضور می یابند.

به گفته وی در هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران از سه محصول جدید و منحصر به فرد تولید داخل در حوزه هوایی رونمایی می شود.

سخنگوی هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران از نمایش کشتی هواپیمای آب نشین ساخت شرکت فارسکو برای اولین بار در این دوره از نمایشگاه خبر داد و گفت: این کشتی دو زیست قابلیت پرواز در آسمان و خشکی را دارد.

وی به اجرای نمایش هواپیمای آب پاش ویژه اطفای حریق تولید داخل در نمایشگاه امسال اشاره کرد و افزود: پرواز نمایش پاراموتور، پرواز بزرگترین کشتی هوایی خاورمیانه AIRSHIPدر آسمان و دریای کیش، مانور هلی کوپترهای ها و هواپیماهای سبک و فوق سبک این نمایشگاه را از دیگر نمایشگاههای برگزار شده متمایز می کند.

خان محمدی تصریح کرد: اجرای نمایش های هوایی با حضور تیم آکروباتیک هوایی از کشور لهستان از جمله جذابیت های برنامه ریزی شده برای این نمایشگاه است.

به گفته وی، تیم آکروباتیک یادشده با 6 فروند هواپیمای جت ال 39 حرکات نمایشی گروهی و فردی خود را به نمایش می گذارند. همچنین نمایش هواپیماهای سبک و فوق سبک، چتر بازی، پاراموتور، کشتی هوایی، بالن و دیگر مجموعه های هوایی درمدت این چهار روز از برگزاری نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.
سخنگوی هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران از اجرای نمایش هواپیمای دو زیست در این دوره از نمایشگاه خبر داد و گفت: با تدابیر اندیشیده شده این هواپیما به صورت نمایشی در یکی از روزهای برگزاری نمایشگاه بر دریا می نشیند.

وی برپایی این نمایشگاه را نشان دهنده توان ملی کشور دانست و گفت: هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران کانون توجه بین المللی بوده و نماد ملی و اقتدار کشور را به نمایش خواهد گذاشت.
خان محمدی با بیان اینکه ساعت بازدید نمایشگاه از 9:30 تا 14 می باشد، از بازدیدکننگان نمایشگاه خواست تا بعد از این ساعت به باند فرودگاه بروند و از برنامه پروازهای نمایشی بهره مند شوند.

وی یادآور شد: با توجه به وارد شدن سیمیلاتورها به منطقه آزاد کیشو رونمایی از آنها در این دوره از نمایشگاه بازدیدکنندگان می توانند از این تکنولوژی وارد شده جذاب استفاده کنند.

سخنگوی هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران از هماهنگی های به وجود آمده و تدابیر اتخاذ شده به همت منطقه آزاد کیش برای سهولت اسکان بازدیدکنندگان در این منطقه خبر داد و گفت: تمامی قیمت های آژانس های هوایی و هتل های فعال در این منطقه در حال کنترل است، تا از بروز هر گونه سوءاستفاده احتمالی جلوگیری شود.

هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران از 27 تا 30 آبان در منطقه آزاد کیش برگزار می شود.
پایان پیام/