نیروگاه فتوولتائیک 10 کیلو واتی (پنل خورشیدی) در ساختمان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نصب شد تا نیروی برق مورد نیاز آن را تامین کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، امروز با حضور دکتر علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و برخی از مدیران این معاونت، نیروگاه فتوولتایک 10 کیلوواتی (پنل خورشیدی) مستقر در ساختمان معاونت علمی نصب و آغاز به کار کرد.

مهندس مرتضی بهادری، معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق تهران بزرگ در این مراسم اظهار کرد: برای 10 کیلو وات پنلی که در ساختمان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نصب شده است حدود 10 میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود: 10 کیلو وات پنل خورشیدی با سه عدد اینورتر نصب شده است که هر کدام از این اینورترها 3/3 دهم کیلووات توان دارند و هر کدام شامل 12 پنل می شوند و هر پنل نیز 275 وات توان دارند و تکنولوژی آنها مونوکریستال است.
به گفته بهادری، با هدف توسعه و فرهنگ سازی استفاده از انرژی های تجدید پذیر در سطح کشور و همچنین کاهش اثرات زیست محیطی استفاده از سوخت های فسیلی و ضرورت کاهش تلفات و پیک سایی شبکه های توزیع نیروی برق، اقدام به نصب پنل های خورشیدی تولید برق کرده ایم.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای بند 69 قانون بودجه سال 92 و همچنین بند "و" تبصره 11 قانون بودجه سال 1393، توافق نامه ای مشترک بین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ و سازمان انرژی های نو ایران( سانا ) و شرکت توانیر به منظور نصب 300 کیلو وات سامانه نیروگاهی خورشیدی فتو ولتاییک برای نهاد های حکومتی و 125 کیلو وات برای مدارس و مساجد و ساختمان های شرکت توزیع نیروی برق تهران در سال 92 منعقد شده است.

وی با اشاره به نصب پنل در معاونت علمی، بیان کرد: با همین هدف، 10 کیلو وات نیروگاه خورشیدی فتوولتاییک با همکاری معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری بر فراز بام ساختمان معاونت علمی ( ساختمان لادن ) توسط متخصصان این شرکت نصب شده است.

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت نامی نیروگاه، طی گذشت 2 ماه از تحویل و راه اندازی نیروگاه مذکور، بیشتر از 3000 کیلووات ساعت انرژی الکتریکی از طریق خورشید تولید و به شبکه برق ساختمان معاوت علمی و فن آوری ریاست جمهوری تزریق شده است.

در این مراسم، دکتر علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی، مهندس یوسف آرمودلی دبیر ستاد توسعه انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی و جمعی از مدیران معاونت و کارشناسان شرکت توزیع برق تهران بزرگ حضور داشتند.