یک شرکت خصوصی در انگلیس قصد دارد کاوشگری حاوی پیام‌ها، تصاویر و نمونه دی‌ان‌ای مردم را تا سال 2024 به ماه منتقل کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، انگلیس امیدوار است که پس از 55 سال از قدم گذاشتن نخستین انسان بر سطح ماه، نخستین کاوشگر خود را راهی قمر زمین کند؛ هدف اصلی این مأموریت «پاسخگویی به سوالات اساسی درخصوص منشأ واقعی ماه» عنوان شده است.

پروژه Lunar Mission One یک مأموریت خصوصی است که «دیوید ایرون» مهندس انگلیسی قصد دارد آن را اجرایی کند.

این مأموریت شامل ارسال یک کاوشگر به قطب جنوب ماه است؛ انتقال فضاپیما از طریق یک موشک متوسط مانند موشک فالکون 9 شرکت اسپیس‌ایکس انجام خواهد شد.

چهار موتور این فضاپیما، فرود آرام بر سطح ماه را در سایت فرود تعیین شده در اندازه یک استادیوم فوتبال تضمین می‌کند.

با فرود کاوشگر در سایت مورد نظر، حفاری در عمق حداقل 20 متری - که 10 برابر حفاری قبلی در ماه است - و حداکثر 100 متری انجام می‌شود و هر عملیات حفاری حدود یک ساعت بطول می‌انجامد.

نمونه‌های جمع‌آوری شده از هر حفاری درون فضاپیما قرار داده می‌شوند تا برای اهداف علمی- تحقیقاتی مورد استفاده قرار گیرند؛ این نتایج برای بررسی مناسب بودن قطب جنوب برای ساخت پایگاه انسانی بر سطح ماه استفاده می‌شود.

سپس در حفره‌های ایجاد شده، دیسک‌های حاوی داده‌های ارسالی از زمین قرار داده می‌شوند؛ افراد می‌توانند هر نوع اطلاعاتی را در دیسک حافظه ذخیره و به ماه ارسال کنند.

این دیسک‌های حافظه در حقیقت یک کپسول زمان شخصی هستند که اطلاعاتی از جمله پیام‌های متنی، فیلم‌های ویدئویی، تصاویر یا حتی نمونه دی‌ان‌ای در آنها ذخیره می‌شوند؛ هزاران دیسک هرکدام به قطر پنج سانتی‌متر درون این حفره‌ها قرار داده می‌شوند.

محققان امیدوارند ظرف چهار هفته موفق به جمع‌آوری بودجه 600 هزار پوندی برای اجرایی کردن این پروژه شوند.

مردم از سراسر جهان می‌توانند با پرداخت 100 دلار، یکی از این دیسک‌های حافظه را برای خود پیش‌خرید کنند تا در زمان انجام مأموریت در سال 2024، پیام‌ها، تصاویر یا نمونه دی‌ان‌ای آنها را به ماه منتقل کند.

انتهای پیام

طرح ارسال کاوشگر انگلیس به ماه

پروژه Lunar Mission One

حفاری در قطب جنوب ماه

حفاری در قطب جنوب ماه

قرار دادن دیسک‌های حافظه در محل حفاری