فضانورد بازنشسته کانادایی تصاویری از زمین منتشر کرده که در زمان انجام مأموریتش در فضا ثبت کرده بود. در این تصاویر طبیعت زمین در مقیاسی کلان به زیباترین شیوه ممکن به نمایش درآمده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری، کریس هادفیلد 55 ساله نخستین فضانورد کانادایی است که در فضا پیاده روی کرده است. وی که در سال 1992 از انستیتو فضایی دانشگاه تنسی فارغ التحصیل شد کتابی نیز درباره تجربیاتش از زندگی در فضا منتشر کرده است.

وی این تصاویر را درحالی که در ایستگاه فضایی بین المللی حضور داشت از مناظر مختلفی از زمین به ثبت رسانده بود. تصاویری از رشته کوه هیمالیا، بیابانSahara و سایه های عظیم ایجاد شده توسط آسمانخراش های منهتن از جمله تصاویر دیدنی ثبت شده توسط این فضانورد بازنشسته هستند.

وی که چند روز پیش در موزه تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک صحبت می کرد احساسش از زندگی در فضا و ایستگاه فضایی بین المللی را اینگونه بیان کرد: پدیده ای خاص است! دنیا با رنگها و بافت خاصش خودنمایی می کند و این درحالی است که زمین آن پایین با سرعت در حال گردش است.

وی به تازگی برخی از این تصاویر زیبا را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده است اما 150 تصویر زیبای دیگر از زمین را که در جریان مأموریتهایش در فضا ثبت کرده بود در آخرین کتابش یعنی "آیا شما اینجایید: گردش به دور دنیا در 92 دقیقه" منتشر کرده است.

هادفیلد در طول مأموریت فضایی 146 روزه اش در سال 2013 حدود 45 هزار تصویر مختلف تهیه کرد یعنی تقریبا 300 تصویر در روز.

بر اساس قوانین سفت و سختی که ناسا برای فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی وضع کرده است امکان این میزان تصویربرداری در زمان انجام کارهای مشخص روزانه وجود ندارد. به همین دلیل احتمالا هادفیلد این تصاویر را در زمان تعیین شده برای استراحت گرفته است.

 در این تصویر مناظر زیبایی در مقیاس بسیار وسیع از هاوانا پایتخت کوبا تا واشنگتن دیده می شود

فضا

موریتانی، که به آن چشم بیابان Sahara نیز گفته می شود. در این تصویر این منطقه وسیع دقیقا همچون یک چشم دیده می شود

فضا

رشته کوههای هیمالیا در جنوب آسیا

فضا

منهتن از خواب بیدار می شود، ساعت 9 و 23 دقیقه صبح به وقت محلی (تصویر چپ) منهتن به خواب می رود، ساعت سه و 45 دقیقه صبح به وقت محلی 

فضا