قائم مقام دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شروع فرآیند تعریف مولفه‌های دانش‌بنیان شدن شرکت‌های فعال در حوزه فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: پس از مشخص شدن این شاخص‌ها شرکت‌های فعال در این حوزه به سمت و سوی دانش بنیان شدن هدایت می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مهندس سیدهادی سیادتی قائم مقام دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری جلساتی به منظور تعریف شاخص های شرکت های دانش بنیان این حوزه خبر داد و گفت: در این راستا تا کنون دو جلسه ما بین نمایندگان این ستاد با نمایندگان حوزه های سینما و فیلم های مستند، اسباب بازی، بازی های کامپیوتری و انیمیشن پیرامون تعریف این شاخصه ها تشکیل شده است.
وی به خروجی این جلسات و مثبت بودن نتایج آن اشاره کرد و افزود: با توافقات صورت گرفته میان نماینده ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با نمایندگان حوزه های یاد شده قرار بر این شد که مولفه های دانش بنیان شدن شرکت های فعال در این زمینه ها، تعریف، آماده و در اختیار ستاد جهت بهره برداری قرار گیرد.
سیادتی با بیان اینکه مولفه های تایید شده از سوی این ستاد در زمره شاخص های صدور مجوز شرکت های دانش بنیان در حوزه های فرهنگ و هنر قرار می گیرد، اظهار کرد: پس از مشخص شدن این شاخص ها شرکت های فعال در این حوزه به سمت و سوی دانش بنیان شدن هدایت می شوند.
وی خاطرنشان کرد: ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسئولیت ارزیابی این مولفه ها را با استفاده از ظرفیت های نهادهای تخصصی همکار بر عهده دارد و از این رو می کوشد تا با افزودن این مولفه ها به مولفه های از قبل تعیین شده مسیر ورود شرکت های فعال در حوزه فرهنگ و هنر را هموارتر کند.