رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تقویت بازاریابی و فروش محصولات دانش بنیان محور اصلی همکاری های فن بازارهای کشور وکارگزاران حوزه فناوری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مهندس مهدی صفاری نیا، رییس پارک علم و فناوری پردیس معاونت علمی درباره برگزاری نشست مشترک فن بازارهای کشور و کارگزاران حوزه فناوری اظهار کرد: نشست های دوره ای به منظور هماهنگی و ارزیابی فعالیت های فن بازارهای کشور با کارگزاران حوزه فناوری برگزار می شود و محوریت اصلی این نشست ها نیز تقویت بازاریابی و فروش محصولات شرکت های دانش بنیان است.

وی افزود: حدود 11 فن بازار تاکنون مجوز فعالیت گرفته اند و در چند استان مختلف فعالیت می کنند و تعداد 5، 6 شرکت دیگر نیز تقاضای تاسیس فن بازار را داشته اند که پس از مرحله بررسی از استان ها و دانشگاه های مختلف کشور دعوت شده اند.

صفاری نیا همچنین گفت: با توجه به اینکه کارگزارهای حوزه فناوری وظیفه بازاریابی محصولات شرکت های دانش بنیان را دارند فراخوانی را برای شناسایی آنها اعلام کردیم که در این فراخوان حدود 80 مجموعه حقیقی و حقوقی تقاضای خود را ارائه دادند و از بین آنها 30 مجموعه موافقت اولیه برای کارگزاری حوزه فناوری را به دست آوردند.

رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی در ادامه بیان کرد: تلاش ما بر این است که تا پایان سال جاری حجم قابل توجهی از محصولات شرکت های دانش بنیان را بین کارگزارها پوشش دهیم و در حال حاضر نیز نزدیک به 30 پرونده در دست کارگزاران اولیه از تقاضاهای شرکت ها وجود دارد و در مرحله بعدی نیز این کارگزارها در بحث های صادرات و انتقال تکنولوژی و فروش دارایی های فکری کارگزاران فعال خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دو دوره نشست های دوره ای بین فعالان فن بازار های کشور و کارگزاران حوزه فناوری برگزارشده است گفت: در سومین نشست، بخش اول به بحث ارزیابی فعالیت های فن بازارها پرداخته شد و در بخش دیگر که هدف گذاری اصلی نشست مشترک فن بازارهای کشور و کارگزاران حوزه فناوری است، آیین نامه بازار فناوری و فعال شدن کارگزاران و فن بازارها در بحث بازاریابی و فروش محصولات شرکت های دانش بنیان تشریح شد.

رییس پارک علم و فناوری پردیس تصریح کرد: در این دوره از برگزاری نشست مشترک فن بازارهای کشور، یک کلاس آموزشی نیز برگزار شد تا آنها با فرآیند کارگزاری و شرایطی که صندوق نوآوری و شکوفایی برای تسهیلات مالی به خریداران محصولات شرکت های دانش بنیان می دهد آشنا شوند و آمادگی اولیه را برای شروع فعالیت بازاریابی برای محصولات شرکت های دانش بنیان داشته باشند.

صفاری نیا همچنین اظهار کرد: این نشست به صورت مشترک و با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد زیرا در حال حاضر این صندوق یک خط اعتباری بزرگ را برای توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان و بازار محصولات آنها اختصاص داده است که فن بازار ملی ایران نیز مجری و کارگزار پیاده سازی این طرح است.

براساس این گزارش، نشست مشترک فن بازارها و کارگزاران مبادله فناوری کشور هفته گذشته به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور مدیران وکارگزاران فن بازارهای منطقه ای و کارگزاران منتخب حوزه تبادل فناوری در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.