نمایشگاه ظرفیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای تحقق تجاری‌سازی فناوری در دانشگاه‌ها و ایجاد راه های تعامل با شرکت های دانش بنیان دانشگاه ها صبح امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران آغاز به‌کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،مراسم افتتاح نمایشگاه هم افزایی دولت، صنعت، دانشگاه با ارائه ظرفیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای تحقق تجاری‌سازی فناوری و ایجاد راه های تعامل با شرکت های دانش بنیان در دانشگاه‌ها، صبح امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران برگزار شد. این نمایشگاه با حضور دکتر احمدرضا معتمدی؛ رییس دانشگاه امیرکبیر، مهدی صفاری نیا؛ رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی، پرویز کرمی؛ مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، امیرحسین کاظمی ریاست حوزه معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری و معاونان پژوهشی و فن‌آوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرد.

غرفه‌های ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری، بنیاد ملی نخبگان، صندوق نوآوری و شکوفایی ، مرکز توسعه کسب و کار فناوری، پارک فناوری پردیس معاونت علمی، بازار دارایی‌های فکری، مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی، استارتاپ ویکند ایران، مرکز توسعه کسب و کار فناوری، شرکت‌های فناور دانشگاه صنعتی امیرکبیر مراکز مدیریت و توسعه کارآفرینی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مرکز ارتباط با صنعت و دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان برجسته ستادهای توسعه فناوری حضور دارند. در این نمایشگاه، ظرفیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به جامعه دانشگاهیان و اساتید معرفی می‌شود.

مهندس مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی، درباره برگزاری این نمایشگاه توضیح داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دارای اجزای مختلفی است. این اجزا شامل ستادهای توسعه فناوری، پارک فناوری پردیس، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و بنیاد ملی نخبگان است.
وی ادامه داد: این مجموعه‌ها توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، دستاوردها و عملکردهایی دارند. تاکنون این اتفاق نیفتاده است که این ظرفیت ها همه در یک مکان به دانشگاه‌ها عرضه شوند و توضیح داده شود که هرکدام می‌توانند چه مزیت‌ها و امکاناتی برای دانشگاه‌ها داشته باشند.

صفاری نیا درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه ها بیان کرد: بعد از هفت سال از تأسیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این نخستین بار است که در یک نقطه و مکان، تمام عملکردهای این معاونت به جامعه دانشگاهی ارائه می‌شود. در هر دانشگاهی طی 3 روز نمایشگاهی برگزار شود و تمام زیرمجموعه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فرصت خواهند داشت ظرفیت‌های خود را ارائه دهند.

صفاری نیا در پایان اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها طبق مطالبات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین درخواست دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و پارک فناوری پردیس معاونت علمی، نهاد اجرایی آن است. بنابراین اگر دانشگاه‌های دیگری ازجمله پزشکی و سلامت یا حتی مراکز استان‌های مختلف کشور هم برای این امر اعلام آمادگی کنند، می توان فازهای بعدی این نمایشگاه را در دانشگاه‌های متقاضی برگزار کرد.

براساس این گزارش، در فاز اول دانشگاه‌های امیرکبیر، تهران، صنعتی شریف و علم و صنعت میزبان برگزاری این نمایشگاه هستند. دانشگاه امیرکبیر 10 تا 12 آذرماه میزبان این نمایشگاه خواهد بود.