دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر 4 پروژه بزرگ در دستور کار ستاد قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی در تشریح وضعیت کنونی تعاملات این ستاد با شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: در حال حاضر ستاد با شرکت های دانش بنیان به طرق مختلفی تعامل برقرار کرده است و حمایت های لازم را از آن ها به عمل می آورد.

منطقی بیان کرد: ابتدا اینکه یکسری پروژه هایی توسط ستاد مطرح می شود و شرکت ها، متقاضی انجام آن ها می شوند که قراردادهای لازم نیز با آن ها امضا می شود.
وی ادامه داد: در بحث بستن قراردادها ما موظف هستیم یکسری حمایت هایی را از آن ها به عمل آوریم تا این شرکت ها به فناوری های لازم دسترسی داشته باشند و بتوانند امر تولید را به سرانجام برسانند. قابل ذکر است که این موضوع هنوز جا نیفتاده است و اگر بتوانیم به تعریف درستی از آن برسیم به یقین تعاملات خیلی وسیع تر می شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی افزود: نکته دیگر این است که در عرصه شرکت های دانش بنیان برای این که بتوانیم پشتوانه لازم را داشته باشیم نیاز به بودجه هایی احساس می شود که این ها در ردیف بودجه سال گذشته پیش بینی نشده بود و امیدواریم برای سال جاری پیش بینی های لازم صورت بگیرد تا شرایط لازم برای حمایت های ستاد از شرکت های دانش بنیان فراهم شود. مابقی بودجه نیز از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی قابل تهیه است.

منطقی با اشاره به تشکیل شبکه شرکت های دانش بنیان حوزه هوایی و هوانوردی عنوان کرد: یک نکته مهم این است که ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی فعالیت شرکت های دانش بنیان این حوزه را برای پروژه های بزرگ شبکه می کند. همچنین در حال حاضر 4 پروژه بزرگ را در دستور کار داریم که در آینده نزدیک توضیحات لازم درباره این پروژه ها ارائه خواهد شد.