رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران از ایجاد مراکز توسعه نوآوری توسط این صندوق در سه پایلوت اولیه تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر نصرت‌الله ضرغام با بیان این که ایجاد مرکز توسعه نوآوری از بنیاد علم آمریکا الگوبرداری و در حال حاضر آیین‌نامه و ساختار آن تهیه شده است، گفت: مرکز توسعه نوآوری با این هدف ایجاد می‌شود که یافته‌های علمی و پژوهشی و ایده‌های خلاق در ارتباط با یک شرکت صنعتی را به یک محصول یا ثروت تبدیل کند.

وی با بیان این که مراکز توسعه نوآوری برای اولین بار در کشور توسط این صندوق شکل می‌گیرد، گفت: درنظر است که مکان این مراکز به شکل پایلوت در سه مرکز دانشگاه‌، مراکز تحقیقاتی وابسته به مراکز علمی و مراکز تحقیقاتی خارج از وزارتین علوم و بهداشت ایجاد شود.

وی افزود: در این راستا تا پایان سال، سه پایلوت اولیه مراکز توسعه نوآوری در دانشگاه تهران، مرکزتحقیقات مخابرات و انستیتو پاستور ایران تشکیل می‌شود.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران ابراز امیدواری کرد که ایجاد مراکز نوآوری که مراحل نهایی خود را طی می‌کند منجر به تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه که از ابتدای انقلاب تاکنون دنبال شده است شود.