دومین نمایشگاه هم‌افزایی دولت، صنعت، دانشگاه، صبح امروز با هدف ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه صنعتی شریف برپا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این نمایشگاه امروز 17 آذرماه با حضور مسئولین و معاونان پارک علم و فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اساتید و مسئولان دانشگاه صنعتی شریف، در ساختمان محل نمایشگاه‌های این دانشگاه گشایش یافت.
هدف از برگزاری این نمایشگاه، آشنایی مسئولین، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با دستاوردها و ظرفیت‌ها معاونت علمی و مجموعه‌های تابعه این معاونت، و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور و نوآور این دانشگاه عنوان شده است.
این دومین نمایشگاهی‌ست که با هدف ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های معاونت علمی و فناوری است که در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود. هفته گذشته این نمایشگاه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران برگزار شده بود. بنابه گفته رییس پارک علم و فناوری پردیس، این نمایشگاه تا پایان سال جاری در دیگر دانشگاه‌های صنعتی کشور نیز برگزار خواهد شد.
ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی، معاونت تجاری‌سازی نوآوری، بنیاد ملی نخبگان، صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران کشور، واحدهای مختلفی از پارک علم و فناوری پردیس همچون بازار دارایی‌های فکری، مرکز توسعه کسب و کار فناوری و شبکه فن‌بازار بخش‌های متنوعی هستند که به ارائه توانمندی‌های خود خواهند پرداخت.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دارای اجزای مختلفی است. این اجزا شامل ستادهای توسعه فناوری، پارک فناوری پردیس، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و بنیاد ملی نخبگان است.
براساس این گزارش، مجموعه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، دستاوردها و عملکردهایی دارند. این نمایشگاه محلی است تا توضیح داده شود که هرکدام از ستادها و مجموعه های مختلف معاونت، مزیت‌ها و امکانات خود برای دانشگاه‌ها را معرفی کنند.
پس از هفت سال از تأسیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تمام عملکردهای به صورت یک جا و منسجم این معاونت به جامعه دانشگاهی ارائه می‌شود. بر همین اساس در هر دانشگاهی طی 3 روز نمایشگاهی برگزار شود و تمام زیرمجموعه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فرصت خواهند داشت ظرفیت‌های خود را ارائه دهند.
برگزاری این نمایشگاه‌ها طبق مطالبات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین درخواست دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و پارک فناوری پردیس معاونت علمی، نهاد اجرایی آن است.
طی سه روز برگزاری این نمایشگاه، شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور دانشگاه صنعتی شریف، دستاوردها و محصولات خود را در معرض نمایش قرار خواهند داد. شرکت‌های دانش بنیان فاتح آسمان شریف، فن‌آوری هوشمند ربین، شرکت فن‌آوری پیشرفته، مرکز تحقیقات بن‌یاخته، پژوهشگاه رویان، شرکت ره‌جویان عرصه دانش، سرگرمی‌های رشدآفرین چوبین، شرکت گام‌تک تبریز، شرکت آکیوا، آرمان‌گیتی رای آریا طب فیروز و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه صنعتی شریف در این نمایشگاه حضور دارند.
دومین نمایشگاه هم‌افزایی دولت، صنعت، دانشگاه، صبح امروز با هدف ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مدت سه روز و تا 19 آذرماه در دانشگاه صنعتی شریف برپا خواهد بود.
پایان/