معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: هدف اصلی از برگزاری «نمایشگاه های هم‌افزایی دولت، صنعت، دانشگاه»، در دانشگاه های مطرح کشور، تغییر نگرش دانشگاه‌ها به سوی پژوهش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در آستانه هفته پژوهش صبح امروز با حضور در دومین نمایشگاه هم‌افزایی دولت صنعت و دانشگاه که به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برپا شده است، از ظرفیت‌ها و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور بازدید کرد.

وی با حضور در غرفه‌های مختلف این نمایشگاه که شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور دانشگاه صنعتی شریف و ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی و زیرمجموعه های آن به ارائه ظرفیت ها و توانمندی های خود پرداخته بودند، با فعالان دانش‌بنیان، فناوران و دانشگاهیان حاضر در این نمایشگاه به گفت‌گو پرداخت.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه این نمایشگاه، با اشاره به اهمیت نگاه پژوهش محور در دانشگاه‌ها درباره برگزاری این نمایشگاه ها گفت: «این نمایشگاه ها به‌صورت هفتگی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و هدف اصلی آن، تغییر نگرش دانشگاه‌ها به سوی پژوهش است. این نمایشگاه به خصوص با هفته پژوهش همزمان شده، اما در حقیقت هدف اصلی آن، تغییر نگرشی‌ست که می‌بایست در دانشگاه‌ها در زمینه اقتصاد دانش بنیان اتفاق بیفتد.»

اعتبار خوب برای صندوق نوآوری و شکوفایی

ستاری با اشاره به تدوین لایحه بودجه سال 94 و تقدیم آن به مجلس، درباره بودجه معاونت علمی بیان کرد: « با توجه به محدودیت‌هایی که امسال در روند تخصیص بودجه وجود داشت، اما خوشبختانه بودجه خوبی بسته شد. اما مهم‌ترین بخش در بودجه سال‌جاری، اختصاص اعتبار بسیار خوب به صندوق نوآوری و شکوفایی‌ است. به این صندوق در سال آینده بیش از 800 میلیارد تومان بودجه تزریق خواهد شد.

دبیر هیئت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به این‌که افزایش اعتبار صندوق نوآوری و شکوفایی پشتوانه بسیار خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی کمک خواهد کرد تا شرکت‌های دانش‌بنیان در سال آینده بتوانند توسعه بیشتری پیدا کنند و اقتصاد دانش‌بنیان را گسترش دهند.»

بنابر این گزارش، دکتر محمود فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف، دکتر علی وطنی، معاون توسعه فناوری، دکتر محمود شیخ زین‌الدین معاون نوآوری و تجاری‌سازی، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، مهندس مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی و مجری نمایشگاه و همچنین جمعی از اساتید برجسته دانشگاه صنعتی شریف ستاری را در این بازدید همراهی کردند.

طی این بازدید، غرفه‌های واحدهای فناور دانشگاه صنعتی شریف و شرکت‌های دانش‌بنیان فاتح آسمان شریف، شرکت فناوران کیسم، شرکت آرمان‌گیتی، مرکز تحقیقات فن‌آوری بن‌یاخته، و همچنین برخی از مراکز و واحدهای تابعه پارک فناوری پردیس معاونت علمی از جمله مرکز توسعه کسب و کار فناوری، بازار دارایی‌های فکری، و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور مورد بازدید قرار گرفتند.

دومین نمایشگاه هم‌افزایی دولت، صنعت، دانشگاه، از 17 آذرماه با هدف ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه صنعتی شریف برپا شده است و تا 19 آذرماه ادامه خواهد داشت.
نخستین نمایشگاه هم افزایی دولت، صنعت، 10 تا 12 آذرماه سال جاری در دانشگاه امیرکبیر تهران برگزار شد. مقصد بعدی این نمایشگاه هفته آینده در دانشگاه علم و صنعت ایران خواهد بود.