با حمایت ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با تلاش متخصصان ایرانی، امکان دستیابی به دانش فنی ظرفیت سنجی منابع انرژی زمین گرمایی کشور فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، با توجه به فراهم شدن امکان دستیابی به دانش فنی ظرفیت سنجی منابع انرژی زمین گرمایی کشور ، برای نخستین بار در خاورمیانه قابلیت اکتشاف و ظرفیت سنجی منابع انرژی زمین گرمایی در کشورمان با حمایت ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی حاصل شد.

قابلیت این امکان با تکیه بر توان علمی و فنی متخصصان داخلی و با حمایت و همکاری ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی ، دانشگاه های صنعتی اصفهان، صنعتی شاهرود و پژوهشگاه نیرو در یک برنامه پنج ساله فراهم شد.

بر اساس این گزارش، دانش فنی حاصله در تیم های سازماندهی شده ضمن تامین نیازمندی های لازم در حوزه انرژی زمین گرمایی، امکان ارائه خدمات دانش فنی و مشارکت در پروژه های مشابه داخلی و بین المللی را نیز دارا است.

با انجام این پروژه‎ها، تعدادی از مناطق مستعد انرژی زمین گرمایی در کشور با همکاری ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شناسایی و اولویت بندی شدند و بانک اطلاعات زمین گرمایی کشور نیز در حال تهیه است و با توجه به این موضوع نخستین اطلس زمین گرمایی در استان آذربایجان غربی حاصل شد.