شرکت گوگل، مهندسان خود را از روسیه فرا خواند و به آنها دستور داد تا هر چه سریعتر این کشور را ترک کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، گوگل، بزرگترین موتور سرچ جهان به مهندسان شاغل در دفتر گوگل واقع در روسیه دستور داد تا این کشور را به مقصد امریکا ترک کنند، هنوز آمار دقیقی از تعداد افراد شاغل در دفتر روسیه گوگل اعلام نشده اما علت این کار درخواستهای مقامات روسی عنوان شده است.

چندی پیش مقامات روسی از مقامات گوگل درخواست کردند تا اجازه دسترسی و کنترل به بخشی از اطلاعات کاربران روسی را به آنها بسپارند که با ممانعت مقامات گوگل مواجه شدند. زیرا مقامات گوگل معتقدند که در حال حاضر نیز کاربران روسی از آزادی اینترنت چندانی برخوردار نیستند و با پذیرش این درخواست، دسترسی کاربران روسی به اینترنت بسیار محدودتر خواهد شد. یکی از منابع انگلیسی فاش کرده است که این خواسته از جانب مقامات روسی نبوده و تنها توسط مقامات روسی عنوان شده و دولت های دیگری نیز در این تصمیم دخیل بوده اند.

اما پس از تصمیم مقامات گوگل مبنی بر تعطیلی دفتر این موتور سرچ در روسیه، مقامات روسیه ای به دنبال راه حلی برآمدند تا بتوانند مشکلات پیش آمده را حل کنند.

این موضوع در حالی مطرح می شود که چندی پیش مقامات کرملین به منظور حفاظت از داده ها و اطلاعات شخصی شهروندان روسیه ای طرحی را به مجلس این کشور فرستادند که در صورت تصویب می تواند ضریب خطا و همینطور فاش شدن و هک اطلاعات شخصی را به پایین ترین حد خود برساند. بر اساس این طرح تا سال 2016 میلادی، شرکت های اینترنتی که در زمینه صفحات اجتماعی فعالیت دارند یا بانک های روسیه بایستی سرورهای خود را به داخل روسیه منتقل کنند در غیر این صورت سایت ها و منابع اطلاع رسانی آنها مسدود خواهند شد.