همایش «توسعه بازار فناوری، تشریح طرح لیزینگ محصولات دانش بنیان» فردا 14 دی ماه به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مرکز فن‌بازار ملی ایران با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی و با هدف آشنایی شرکتها و موسسات دانش‌بنیان تأیید صلاحیت شده سراسر کشور با شرایط و نحوه اعطای تسهیلات لیزینگ به خریداران محصولات دانش‌بنیان، 14 دی ماه (فردا) همایش «توسعه بازار فناوری، تشریح طرح لیزینگ محصولات دانش بنیان» را برگزار می کند. 


براساس این گزارش، این طرح از اواسط سال جاری با هدف تحریک تقاضا و توسعه بازار محصولات شرکتهای دانش‌بنیان با استفاده از منابع صندوق نوآوری و شکوفایی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسط مرکز فن‌بازار ملی ایران به اجرا درآمده است.


پس از فراخوان شناسایی کارگزاران تبادل فناوری سراسر کشور و انتخاب و انعقاد تفاهم نامه با ایشان،‌ در قدم بعد طی همایشی که با حضور شرکتهای دانش بنیان سراسر کشور و کارگزاران تبادل فناوری در تهران برگزار می‌گردد، کلیات طرح لیزینگ محصولات دانش بنیان، نحوه استفاده از این تسهیلات، شرایط تسهیلات و ... به اطلاع این شرکت­ها خواهد رسید.


همچنین در این همایش، کارگزاران منتخب تبادل فناوری نیز مستقر بوده و امکان ارائه مشاوره، دریافت اطلاعات و تشکیل پرونده و ... را فراهم می کنند و مذاکرات و تعاملات اولیه بین شرکتهای دانش بنیان و این کارگزاران در حاشیه همایش صورت می‌گیرد.


شایان ذکر است در این طرح، هر شرکت دانش‌بنیان تایید شده می‌تواند تا سقف 20 میلیارد ریال از این تسهیلات استفاده کند. اطلاعات بیشتر و جزئیات شرایط تسهیلات از طریق سامانه فن‌بازار ملی ایران به نشانی www.techmart.ir قابل دسترسی است.


این همایش صبح روز یکشنبه مورخ 14/10/93 با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی و رییس پارک فناوری پردیس در محل سالن همایشهای دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران واقع در خیابان امیرآباد شمالی برگزار خواهد شد.