متخصصان علوم اعصاب دانشگاه هاروارد امریکا موفق به ساخت دستگاه متفاوتی شده اند که کاربرانش را همیشه شاد و با انگیزه نگه می دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، محققان همواره به دنبال ساخت دستگاه یا وسایلی هستند که بتوانند زندگی انسان ها را دستخوش تغییرات قابل توجهی کنند. در این میان می توان به دستگاه جدیدی اشاره کرده که توسط محققان دانشگاه هاروارد امریکا ساخته شده و می تواند روحیات شخص را تغیر داده و کاربران خود را همیشه شاد و با انگیزه نگه دارد. این فناوری جدید به "دستگاه تغییر روحیه انسان ها" نامگذاری شده است.

روزی را تصور کنید که صبح با شادی و نشاط از خواب بیدار شده و برای انجام فعالیت و حضور در محل کار از منزل خارج می شوید. چگونه می توان این روحیه و شاداب بودن را تا پایان روز حفظ کرد یا بهتر است بپرسیم که چگونه می توان هر روز را تبدیل به چنین روزی کرد؟  محققان هاروارد موفق به محقق کردن این رویا شده اند.

مخترعان گجت هوشمندی را طراحی کرده اند که به دور سر یا محدوده دور سر متصل شده و با استفاده از سیگنال های عصبی به تقویت روحیه کاربر خود پرداخته و تاثیر به سزایی در رفتار آنها دارد. این گجت با کمک سیگنال هایی که به مغز ارسال می کند، می تواند آرامش از دست رفته را به کاربران بازگرداند. با کمک اپلیکیشنی که روی اسمارت فون یا تبلت ها نصب می شود نیز می توان اطلاع دقیق تری را روی صفحه نمایش تلفن شاهد بود.