طراحی
و ساخت مجموعه دستگاه های آزمایش و تعمیر سیستم ترمز و بازسازی سیستم
خودروهای ریلی و همچنین ساخت قطعات تولیدی در کشور به همت متخصصان داخلی
فراهم شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، احمد رضا صابون ریز مدیرعامل شرکت دانش بنیان "بیتا صنعت ریلی" از شرکت های مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص دستاوردهای این شرکت اظهار کرد: کشور ما تاکنون قادر به تعمیر و بازسازی سیستم خودروهای ریلی نبوده است که با همت متخصصان و کارشناسان این شرکت دانش بنیان، خدمات تعلیق واگن، سیستم های ریلی در کشور امکان پذیر شده است.
پاسخگویی به نیاز کشور در شرایط تحریم
مدیرعامل
این شرکت دانشبنیان با اشاره به پاسخگویی به نیاز کشور در خصوص تعمیرات و
بازسازی سیستم تعلیق خودروهای ریلی گفت: این واگنها که در حدود 7 هزار عدد
هستند، باید در ظرف مدت 3 سال تعمیر شوند که تا کنون کشور ما قادر به تعمیر
این واگن ها نبوده است و واگنها غیر قابل تعمیر واز رده خارج میشدند.
صابون ریز در این خصوص ادامه داد: تیم تحقیقاتی این شرکت دانشبنیان متشکل از متخصصان و کارشناسان خبره توانسته است با تولید و ساخت قطعات داخلی در راستای حل این مشکل قدم شایسته ای بردارد و امیدواریم با حمایت مسئولین بتوانیم به بهینه سازی و تولید محصولات وارداتی هر چه بیشتر بپردازیم.
قیمت پایین دستگاه های تولیدشده نسبت به نمونه خارجی
وی
با اشاره به میزان صرفهجویی ارزی نسبت به محصولات وارداتی گفت: قیمت
محصولات وارداتی مجموعه دستگاههای تست و تعمیر سیستم ترمز چیزی در حدود 4.5
میلیون تومان است که این شرکت دانش بنیان توانسته است با تولید قطعات
داخلی آنها را با قیمت بسیار ارزانتر عرضه کند.
این فعال عرصه دانش
بنیان در خصوص قیمت دستگاههای تولیدی اضافه کرد: قیمت دستگاههای وارداتی
چیزی در حدود 500 میلیون تومان بود که هم اکنون با همت این شرکت دانش بنیان
توانستهایم آنها را با قیمت 50 تا 60 میلیون تومان عرضه کنیم و قطعات
تولید شده خودروهای ریلی توانسته است به میزان 1/0 در ارز کشور صرفه جویی
به همراه داشته باشد.
صابون ریز در خصوص تجاریسازی محصولات تولید شده در
حوزه تعمیرات و بازسازی خودروهای ریلی ادامه داد: سالانه در حدود 1400 تا
1500 بولستر بوژی تولیدات داریم.
اجرای طرح جدید در خصوص تعمیرات و نگهداری ناوگان ریلی
وی
از اجرای طرح جدید این شرکت دانش بنیان خبر داد و گفت: طرحی که هم اکنون
مورد برسی قرار گرفته قلاب SA3 و تیر طولی بوژی میباشد که تا کنون یک سری
از شابلون های آن طراحی شده است.
این فعال فناور، با اشاره به
فعالیتهای بنیادی شرکت ادامه داد: این شرکت دانشبنیان ضمن ساخت قطعات خاص
واگن که در ایران تولید نمی شود با هدف تعمیر و نگهداری ناوگان ریلی و زیر
مجموعههای آن از جمله مجموعه سیستم های ترمز واگن و بوژی ... تاسیس شد.
صابون ریز در این خصوص ادامه داد: تعمیرات اساسی واگن، تعمیرات جاری و ویژه واگن، بازدید و صدور جواز ترمز واگن، تعمیرات اساسی واگن، تعمیر و باز سازی و بولستر بوژی، تولید قطعات واگن از فعالیتهای اصلی این شرکت فناور محسوب میشوند.