توسط محققان ایرانی لیزرفیبری 600 وات پیوسته ساخته شده که این نوع لیزر ها به ضربه، لرزش حساس نیستند و در صنایع مختلفی از جمله کشتی سازی کاربرد دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، لیزرفیبری 600 وات پیوسته، به دلیل کیفیت بالای پرتو در جوش لیزری، برای برش ورقه های استیل با ضخامت بالا مورد استفاده قرار می گیرد که این لیزرها با کیفیت بسیار عالی و بازده اپتیکی بالایی کار می کنند.

 لیزر 600 وات پیوسته نسبت به گردو غبار محیط کار، ضربه و لرزش حساس نیست. همچنین نیاز به تنظیمات اپتیکی ندارد و مانند لیزرهای تولید جامد نیستند که المان اپتیکی داشته باشد، از این رو با گرد و خاک و مواردی از این دست سیستم لیزر به هم نمی ریزد و در صورت وجود گرد و خاک هم، دستگاه نیاز به تنظیم ندارد.

 لیزر 600 وات پیوسته، به ازای انرژی مصرفی لیزری، انرژی لیزری خوبی برای برش ورقه های فولادی می دهد.

دستگاههای برش لیزری با توان های مختلفی ساخته شده اند که هر کدام از آنها قابلیت ضخامت های مختلفی از فولاد را دارند. این دستگاه می تواند 3-4 میل ورق فولاد را برش دهد. همچنین با توجه به توان این دستگاه، یک میل تا ده میل فولاد نیز برش داده می شود. هرچه توان لیزر بیشتر باشد توان برش ضخامت ورق های فولادی نیز بیشتر می شود. با ترکیب پرتو لیزرهای 600 وات فیبری دستیابی به لیزرهای فیبری 5، 10 و 30کیلو وات نیز امکان پذیر خواهد بود.

لیزر فیبری 600 کیلووات پیوسته، کاربردهای صنعتی دارد که در صنعت جوشکاری خودرو، هواپیما، کشتی و مواردی از این دست استفاده می شود. 

دانش فنی (از مرحله طراحی تا ساخت ) لیزر 600 وات پیوسته توسط محققان ایرانی در مرکز علوم و فنون لیزر ایران طی زمانی سه ساله ای ساخته شد و در دومین نمایشگاه علوم وفنون لیزر رونمایی شد. همچنین این دستگاه از نمونه خارجی خود مزیت های بهتری دارد.