به گفته رئیس مرکز فن بازار ملی ایران، این مرکز 4 تور فناوری برای شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس معاونت علمی و سایر شرکت‌های فناور برگزار می‌کند تا به واسطه آن در نمایشگاه‌های بین‌المللی حوزه فناوری کشور چین حضور پیدا کنند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مهندس اکبر قنبرپور، رئیس مرکز فن‌بازار ملی پارک پردیس درباره برگزاری تورهای فناوری کشور چین برای شرکت‌های فناور ایرانی اظهار کرد: کشور چین در حوزه علم و فناوری طی سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته است. اواخر سال 93 و اوایل سال 94 شمسی که مطابق با ماه مارس میلادی است، چند نمایشگاه بین‌المللی در شهرهای این کشور برگزار می‌شود که بر همین اساس قرار است چند تیم از شرکتهای فناور ایرانی برای حضور در این نمایشگاه‌ها در قالب 4 تور علمی، اعزام شوند.


وی افزود: در ایران هم شرکت‌های متناظر خوبی در زمینه‌های مرتبط با این فناوری‌ها داریم، به همین منظور مرکز فن بازار ملی ایران در نظر دارد تا شرکت‌هایی که در پارک فناوری پردیس معاونت علمی مستقر هستند یا شرکت‌های فناور خارج از پارک را با آخرین دستاوردهای فناورانه کشورهای دیگر آشنا کند.


قنبرپور توضیح داد: برهمین اساس، برنامه‌هایی تدارک دیده‌ایم تا شرکت‌هایی که در زمینه تجهیزات پزشکی؛ نفت، گاز، پتروشیمی، خطوط لوله، ایمنی و صنایع فراساحل؛ لیزر، فوتونیک، الکترونیک، مونتاژ و صنایع نیمه هادی، اتوماسیون صنعتی و برش فلزات فعالیت دارند، بتوانند در تورهای جداگانه به نمایشگاه‌های کشور چین اعزام شوند.


وی با بیان این که شرکت‌های حاضر در این تورها، می‌توانند فناوری شرکت‌های حاضر در نمایشگاه‌ها را با حمایت‌های مالی و مشاوره‌های فن بازار و پارک فناوری پردیس معاونت علمی به داخل کشور منتقل کنند، ادامه داد: مرکز فن بازار ملی ایران و پارک فناوری پردیس معاونت علمی به شرکتهای ایرانی حاضر در تورها کمک می‌کند تا قرارداد انتقال تکنولوژی منعقد کنند و برای این امر هم تسهیلاتی در نظر گرفته‌ایم.


به گفته رئیس مرکز فن بازار ملی ایران، هدف دیگر از حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی چین را بررسی زمینه صادرات محصولات ایرانی بیان کرد تا در صورت امکان و وجود شرایط، محصولات فناورانه ایرانی به خارج کشور صادر شود.

براساس این گزارش، مهلت ثبت نام در این تورها تا پایان دی ماه جاری است. تور نخست مربوط به نمایشگاه‌هایی است که در حوزه لیزر، فوتونیک، الکترونیک، مونتاژ و صنایع نیمه هادی برپا شده‌اند. 6 عنوان نمایشگاه به صورت همزمان و از 26 تا 28 اسفندماه در شانگهای چین برگزار می‌شود.


گروه دوم نیز در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی، خطوط لوله، ایمنی و صنایع فراساحل (7 عنوان نمایشگاه همزمان) از 6 تا 8 فروردین‌ماه 94 به پکن اعزام می‌شوند. همچنین گروه سوم که مربوط به حوزه تجهیزات پزشکی هستند از 6 لغایت 8 فروردین‌ماه 94 به نمایشگاهی که در پکن برپاست اعزام می‌شوند. گروه چهارم و آخر نیز به شهر شنزن اعزام می‌شوند که مربوط به اتوماسیون صنعتی و برش فلزات (5 عنوان نمایشگاه همزمان) است و 10 تا 13 فروردین 94 برگزار می‌شود. بر همین اساس، شرکت‌های فناور عضو پارک فناوری پردیس معاونت علمی می‌توانند از تسهیلات و حمایت‌های پارک برای حضور در تور و نیز تأمین مالی قراردادهای خرید و انتقال دانش فنی و فناوری بهره‌مند شوند.


شرکت‌های متقاضی می‌توانند برای آگاهی از جزئیات و نحوه ثبت نام در این تورها به وب سایت www.nurafarin.ir مراجعه کنند یا با شماره 66088438-021 تماس بگیرند.