ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد حداکثر 30 فرصت مطالعاتی یک ساله به دانشجویان برتر دوره دکتری تخصصی یا دستیاری تخصصی پزشکی اعطاء کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این حمایت شامل دانشجویانی خواهد شد که رساله خود را در راستای اولویت‌های توسعه علوم و فناوری‌های شناختی کشور (معرفی شده در وب سایت ستاد) تعریف کنند. این فرصتهای مطالعاتی، هزینه‌های سفر و اقامت دانشجویان را برای تکمیل تحقیقات رساله دکتری خود در یکی از مراکز تحقیقاتی برتر جهان تأمین خواهد کرد.

براساس این گزارش، در صورت تصویب طرح تحقیق اولیه در هیأت داوری ستاد، زمانی در اختیار دانشجو قرار خواهد گرفت که طرح تحقیق وی به تصویب گروه آموزش مربوطه رسیده، مورد تایید استاد میزبان (خارجی) قرار گرفته و با امضاء ریاست دانشگاه و یا معاونت آموزشی رسماً به ستاد تسلیم گردد.

در این مرحله ضرورتی به تایید استاد راهنما یا مشاور خارجی نیست و فرصت لازم به دانشجویان منتخب برای ارتباط با اساتید خارجی و نهایی کردن طرح تحقیق ایشان داده خواهد شد. همچنین ستاد آمادگی دارد در مورد فرصتهای مطالعاتی موجود در دانشگاه‌های برتر دنیا در حوزه‌ علوم و فناوری‌های شناختی، مشاوره‌های تخصصی لازم را به اساتید و دانشجویانی که طرح تحقیق آنها به تصویب رسیده باشد، ارائه کند.

دانشجویان دکتری، پروپوزال مصوب یا پیش نویس آن را به مراه رزومه علمی خود و استاد راهنما را جهت بررسی در کمیته مشترک آموزشی و پژوهشی ستاد به آدرس ایمیل Education@cogc.ir با عنوان "پروپوزال فرصتهای مطالعاتی دانشجویان دکتری" ارسال کنند.
علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن: 7 ـ 88194956 ـ 021 تماس بگیرند.