سوئد به کشور هتل‌های یخی معروف است و به تازگی بیست و پنجمین هتل یخی این کشور با برخورداری از خدمات رسانی لوکس راه اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، بیست و پنجمین هتل یخی سوئد در فاصله 322 کیلومتری شمال مدار قطبی و در روستای همیشه برفی و یخ زده Jukkasjärvi ساخته شده است.

این هتل مساحتی درحدود 5500 مترمربع داشته و به جز برخورداری از مشخصه های رایج هر هتلی از جمله اتاق های دولوکوس و مجلل، سوئیت های هنری، اتاق های ویژه مشاهده شفق قطبی، اتاق های برقی و یخی نیز به چشم می خورد.

برآورد شده که سالانه حدود 35 هزار تن در این هتل اقامت داشته باشند.

هتل یخی

هتل یخی

نکته جالب توجه در ساخت این هتل بهره گیری از نظرات ارایه شده از گوشه و کنار جهان بوده است به طوریکه با استفاده از این ایده ها و همچنین بهره گیری از طراحان کارکشته، بخش های مختلف هتل یخی جدید سوئد از جمله کلیسا و محل نورپردازی آن با ظرافت قابل توجهی ساخته شده است.

این هتل طی هشت هفته و با بهره گیری از 50 نیروی زبده ساخته شده است.

هتل یخی

به گفته مدیران این پروژه، حدود 2500 بلوک بزرگ یخی که هر یک 1.8 تن وزن دارد از طریق رودخانه Torne River به محل ساخت پروژه منتقل شده است.

کار ساخت این هتل با استفاده از 5 هزار تن یخ به دست آمده از قطب شمال – در حد فصل ماههای مارس تا آوریل – صورت گرفته و جالب اینکه پس از چند ماه استفاده، همزمان با ذوب شدن یخها هتل نیز تعطیل خواهد شد.