معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری یزد و دانشگاه یزد توافقنامه همکاری سه جانبه برای راه اندازی مرکز رشد تخصصی هنر امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر سیدسپهر قاضی نوری معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی درباره امضای توافقنامه همکاری سه جانبه در راه اندازی مرکز رشد هنر توضیح داد: این توافقنامه به منظور راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور و شرکت های نوپا در رشته هنر و زمینه های تخصصی مرتبط بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری یزد و دانشگاه یزد به امضا رسید.


وی درباره موضوع این توافقنامه بیان کرد: مشارکت و همکاری معاونت، پارک و دانشگاه در راه اندازی یک مرکز رشد تخصصی در زمینه هنر با استفاده از فضا، امکانات پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه و اطلاع رسانی و خدمات پشتیبانی دانشگاه و حمایت و مدیریت پارک، به منظور حمایت از راه اندازی و گسترش و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان توسط فارغ التحصیلان، کارآفرینان، هنرمندان و صاحبان ایده در این رشته و زمینه های تخصصی مرتبط، از موضوعات مورد اشاره در توافقنامه راه اندازی مرکز رشد تخصصی هنر است.

قاضی نوری مدت زمان اجرای این توافقنامه را 5 سال اعلام کرد و گفت: طبق مفاد این توافقنامه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تامین 50 درصد منابع مالی اولیه مورد نیاز راه اندازی مرکز رشد در شروع و فعالیت های جاری و حمایتی این مرکز در طول بهره برداری و نظارت عالیه بر پیشبرد این توافقنامه و راه اندازی مرکز و فعالیت های آن را برعهده خواهد داشت. 


معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی درباره مسوولیت های پارک علمی و فناوری و دانشگاه یزد نیز ابراز کرد: تامین فضای فیزیکی، ارائه مشاوره های تخصصی، مشارکت در فرآیندهای جذب و پذیرش واحدهای فناور، نظارت و ارزیابی، تسهیل در بهره برداری شرکت های دانش بنیان پذیرفته شده در مرکز، ایجاد شبکه همکار از پردیس های هنر دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی استان، اخذ مجوز مورد نیاز مرکز از مراجع ذیربط، به کارگیری سیستم های مدیریتی برای اداره مرکز، آموزش و هدایت شرکت های پذیرفته شده برای ایجاد کسب و کار موفق برعهده مجموعه پارک علمی و فناوری و دانشگاه یزد خواهد بود. 


براساس این گزارش، مرکز رشد هنر به طور تخصصی، حمایت از ایجاد و توسعه شرکتهای فناور و کارآفرین در حوزه‌های هنری همچون نگارگری، سفال و سرامیک، معماری طراحی پارچه، رسانه‌های تصویری، سینما، صنایع دستی و.. را در دستور کار خواهد داشت و نسبت به ارایه انواع خدمات مالی، مشاوره‌ای، آموزشی، تبلیغاتی و بازایابی به اینگونه موسسات نوپا اقدام خواهد خواهد کرد. همچنین نزدیکی بازار و مهارت و رشد تدریجی و پایدار اقتصاد هنر در سطح استان و توانمندی بیشتر بنگاه های فرهنگی در حوزه کارآفرینی و اقتصاد هنر، در چشم انداز فعالیت های این مرکز قرار دارد. 


توافقنامه همکاری سه جانبه در راه اندازی مرکز رشد تخصصی هنر توسط سیدسپهر قاضی نوری؛ معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، داریوش پورسراجیان؛ رییس پارک علم و فناوری یزد و محمدصالح اولیاء؛ رییس دانشگاه یزد به امضا رسیده است.