معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با حضور در مرکز ملی فضای مجازی، از فعالیت‌ها و دستاوردهای این مرکز بازدید و بر گسترش شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی در حوزه فضای مجازی کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ امروز (سه شنبه) 7 بهمن ماه، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و رییس جمهوری، علاوه بر بازدید از فعالیت‌ها، دستاوردها و امکانات مرکز ملی فضای مجازی، از نمایشگاه سیری در فضای مجازی این مرکز نیز دیدن و با رییس و معاونین این مرکز دیدار و گفت وگو کرد.

این نمایشگاه دارای بخش‌های مختلفی بود که بخشی از آن به حوزه‌های شبکه‌ها اجتماعی، سرویس‌های IT و اطلاع‌رسانی و بازی‌های رایانه‌ای پرداخته است.
بر اساس این گزارش، در این حضور، طی نشست معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با رییس، معاونین و دست اندرکاران مرکز ملی فضای مجازی، وظایف، مأموریت‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردهای این مرکز معرفی شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این نشست ایجاد و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی حوزه فضای مجازی توسط بخش خصوصی را الزامی و نقش برندسازی و شرکت‌های دانش‌بنیان را در گسترش توانمندی علمی در کشور ضروری دانست. وی همچنین بر کاهش نقش مستقیم دولت برای جلوگیری از ایجاد رانت‌ در این حوزه تأکید کرد.

مهندس سیدمجتبی هاشمی دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و میکرو الکترونیک معاونت علمی نیز در این نشست، ضمن تأکید بر آمادگی معاونت علمی در جهت حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان حوزه فضای مجازی، اولویت قرار گرفتن شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ICT کشور را در جهت توسعه کشور، امری ضروری و راهبردی دانست.

بر اساس این گزارش، رهبر معظم انقلاب اسلامی در اسفندماه 90، با توجه به گسترش فزاینده فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی به ویژه شبکه جهانی اینترنت و آثار چشمگیر آن در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و لزوم سرمایه گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌ها در جهت ارائه خدمات گسترده و مفید به مردم برشمردند و بر وظیفه این شورا مبنی بر ایجاد مرکزی تحت عنوان «مرکز ملی فضای مجازی کشور» تأکید کردند.

‌بر همین اساس شورای عالی فضای مجازی بر اساس دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده است. این شورا از اعضای حقوقی و حقیقی تشکیل شده است که رییس جمهوری به عنوان رییس شورا در صدر اعضای حقوقی آن قرار دارد.

بنابراین گزارش، حسین انتظاری؛ دبیر شورای عالی فضای، مجازی علی وطنی معاون توسعه فناوری، سیدمجتبی هاشمی ؛دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و میکرو الکترونیک، پرویز کرمی؛ مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، محمدرضا کشاورزی؛ معاون محتوا مرکز، دکتر سعید مهدیون؛ معاون تنظیم مقررات مرکز، دکتر ستاری را در این بازدید همراهی کردند.