پوست مصنوعی که توسط محققان شرکت گوگل طراحی شده است، بخشی از پروژه دستبند هوشمندی است که برای تشخیص سرطان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پیش از این اعلام شد که محققان گوگل در حال تولید نانوذرات مغناطیسی هستند که امکان یافتن سلول‌های سرطانی در جریان خون را فراهم می کند؛ اکنون محققان این شرکت از تولید پوست مصنوعی خبر می‌دهند که برای آزمایش نانوذرات تشخیص‌دهنده سرطان کاربرد دارد.

چون این سیستم بر نور منتشره توسط سلول‌ها متکی است، محققان نیاز به درک چگونگی عبور نور از خلال پوست بازو دارند و بنابراین مدل‌هایی از بازوی انسانی را برای بررسی این موضوع ساخته‌اند.

این بازو با استفاده از ترکیبی از پوست اهدایی انسان و پوست مصنوعی تولید شده‌ و دارای ترکیبات فلورسنت و بیوشیمیایی مشابه بازوی واقعی است که می‌تواند در تحقیقات سرطان مورد استفاده قرار گیرد.

ایده اصلی، شناسایی تغییرات جزئی در شیمی زیستی فرد است که می‌تواند به عنوان هشداری زودهنگام عمل کنند. در این جا، بیماران قرصی حاوی این نانوذرات را می‌بلعند و این نانوذرات به نشانگرهای بیماری‌های مختلف از جمله سلول‌های سرطانی یا سطوح شیمیایی مرتبط با بیماری متصل می‌شوند؛ نانوذرات، هنگام اتصال به سلول‌های سرطانی آن‌ها را روشن می‌کنند.

این نانوذرات در سراسر جریان خون می‌چرخند و بدن را در جستجوی سلول‌های سرطانی کنکاش می‌کنند؛ این امر موجب تشخیص بیماری، مدت‌ها قبل از بروز هر نوع علائم جسمانی می‌شود و امکان مداخله درمانی زودهنگام را فراهم می‌کند.

دستبند آهنربایی هوشمند که در مراحل توسعه قرار دارد، این سلول‌های درخشان موجود در جریان خون را هنگام عبور از میان بازو شناسایی کرده و سپس اقدام به جمع‌آوری سلول‌ها می‌کند.

گفته می‌شود دستبند هوشمند گوگل قادر خواهد بود سرطان، حملات قلبی قریب‌الوقوع و بیماری‌های دیگر را تشخیص دهد.

انتهای پیام

طرح دستبند هوشمند گوگل برای تشخیص سرطان