به منظور ارتقای کیفیت در صنعت خودروسازی کشور، نشست هم اندیشی ارتقای کمی و کیفی صنعت خودرو با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و دست اندرکاران این عرصه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،با توجه به اهمیت صنعت خودرو در کشور و بازار گسترده داخلی و خارجی آن و نیز نقش آن در توسعه پایدار کشور و اشتغال سطح بالای آن، نشست هم اندیشی ارتقای کیفیت در صنایع مرتبط با خودرو با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و مسوولان و مدیران عرصه صنعت خودروسازی کشور برگزار شد.

براساس این گزارش، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این نشست بر حمایت از بازارسازی شرکت های دانش بنیان در حوزه خودروسازی تاکید کرد.

همچنین توسعه و ارتقای صنعت قطعه سازی و مجموعه سازی و صنایع جانبی از طریق شرکت های دانش بنیان، ایجاد و گسترش شرکت های فناور به ویژه در بخش قوای محرکه در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

در بخش دیگری از این نشست، چگونگی حمایت از ایجاد مراکز آزمون قطعات و مجموعه های خودرو بررسی و درباره راهکارهای آن تبادل نظر شد.

بنا بر این گزارش، موضوع نوآوری در صنعت خودرو، تولید نسل جدید موتورهای کم مصرف، افزایش عمق ساخت قطعات خودرو به میزان و درصد بالا در داخل کشور از دیگر مباحث مهم این نشست هم اندیشی بود.
هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، محمد زالی رییس مرکز تحقیقات موتور، مدیرانی از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مرتضی شفیعی معاون مهندسی سایپا و نمایندگان گروه خودروسازی سایپا، به همراه علی وطنی معاون توسعه فناوری، سیدمحمد صاحبکارخراسانی سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان و اسماعیل قادری فر مدیرکل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست حضور داشتند.