رئیس پژوهشکده زیرساخت و توسعه فناوری شناختی گفت: علوم شناختی پل نیست بلکه یک ترکیب‌کننده است و باید از این رو متخصصان در این حوزه را گرد هم آوریم تا با همگرایی در این حوزه پیشرفت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مجید نیلی، رئیس پژوهشکده زیرساخت و توسعه فناوری شناختی در مراسم هم‌اندیشی علوم شناختی با هیات مدیره ستاد علوم شناختی معاونت علمی، گفت: باید در حوزه‌ها با محوریت علوم شناختی پیش برویم.

وی با بیان اینکه علوم شناختی پل نیست و یک ترکیب‌کننده است، افزود: محققان این حوزه باید توجه خاصی به حساسیت‌های علوم شناختی داشته باشند، چرا که هر گونه خطا، آحاد جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رئیس پژوهشکده زیرساخت و توسعه فناوری شناختی با اشاره به اینکه شاخک‌ها و حساسیت‌ها به علوم شناختی زیاد است، افزود: فناوری شناختی نیاز به همگرایی جدی و کلان در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف نیاز دارد.

به گفته نیلی، اشتباه در علم شناختی یک اشتباه آزمایشگاهی نیست. پیشنهاد ما این است که پژوهشکده‌های مختلفی شکل بگیرند و ما این نگرش را نداریم که تنها از دانشجویان استفاده کنیم بلکه باید از صنایع مختلف دانشگاه که مرتبط با این رشته هستند را گرد هم جمع کنیم.

وی افزود: نباید توجه زیادی به کمیت‌گرایی در حوزه علوم شناختی شود، این حوزه باید کیفیت‌گرا باشد و گرنه کمیت بدون کیفیت، مشکل‌ساز می‌شود.