محققان کشورمان موفق به ساخت دستگاه تزریق بدون سوزن شدند که بیماران را از درد ناشی از سوزن و خطر انتقال بیماری‌های واگیر‌دار و عفونی خلاص می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، علیرضا عباسیان رییس هیئت مدیره شرکت "ره‌آوران سلامت آرمان" با اشاره به گونه های مختلف تولیدی دستگاه تزریق بدون سوزن اظهار کرد: این شرکت دانش بنیان توانسته است با ساخت دستگاه تزریق بدون سوزن ضمن اینکه از بیماری های عفونی و واگیردار جلوگیری نماید دستگاه را قابل استفاده برای افراد با بیماریهای متفاوت از قبیل بیماران دیابتی، سرطانی و ام اس کند.

عباسیان گفت: دستگاه نام برده به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی شارژ و در کمترین زمان ممکن و بدون ایجاد درد و خون‌ریزی، دارو را از طریق منافذ پوست به زیر پوست انتقال می‌دهد و این شرکت دانش بنیان توانسته است با طراحی و ساخت این دستگاه موجب کاهش انتقال بیماری‌های واگیر‌دار و عفونی نیز شود.

این دستگاه دارو را به اندازه مورد نیاز بیمار به صورت اتوماتیک داخل آمپول پر می کند و دارو بدون درد و سوزن از طریق منافذ پوست به زیر پوست بیمار انتقال داده می شود قابل ذکر است دستگاه طراحی شده قابل استفاده برای بیماران دیابتی، سرطانی و....که می باید در روز چندین بار تزریق زیرجلدی داشته باشند ، است

ایران سومین کشور تولید کننده دستگاه تزریق بدون سوزن

عباسیان با تاکید با تولیدات محدود این دستگاه در دنیا گفت: تولید دستگاه تزریق بدون سوزن تنها در چند کشور دنیا است که شرکت "ره آوران سلامت آرمان" توانسته است با طراحی و ساخت این دستگاه بعد از آمریکا و آلمان به عنوان سومین کشور در دنیا تکنولوژی ساخت دستگاه تزریق بدون سوزن را بدست بگیرد.

وی گفت: طراحی و ساخت این دستگاه تولیدی را شخصا خود بر عهده دارم و می¬توانم بگویم محصولات تولید شده نه تنها از لحاظ کیفیتی چیزی از محصولات مشابه خارجی کم ندارد بلکه با نمونه¬های خارجی خود می¬تواند برابری و رقابت کند.

این فعال فناور با تاکید بر حمایت های مالی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این شرکت دانش بنیان توانسته است با ساخت این دستگاه علاوه بر کمک به بیماران دیابتی نظر مسئولین حوزه پزشکی را نیز به خود جلب نماید که ما امیدواریم با حمایت های مستمر مسئولین بتوانیم در حوزه پزشکی گام های مثبتی بر داریم.

هزینه یک میلیاردی جهت ساخت دستگاه تزریق بدون سوزن

رییس هیئت مدیره این شرکت یکی از مزیت های دستگاه ساخت داخل را تفاوت قیمت زیاد آن نسبت به نوع خارجی ذکر کرد و گفت: در حالی که قیمت نوع داخلی برای بیماران 150000 تومان است، قیمت مشابه خارجی آن در بازار به 1200000 تومان نیز می¬رسد.

عباسیان در این خصوص ادامه داد: قیمت تمام شده این دستگاه در زمینه خط تولید و تهیه قالب ها چیزی در حدود یک میلیاردو صد میلیون تومان است.

وی همچنین اندازه و ابعاد دستگاه های تولید شده را از دیگر مزیت های این دستگاه خواند و اضافه کرد: این دستگاه با ابعاد مناسب طراحی و ساخته شده است و به نسبت دستگاه های خارجی در اندازه و ابعاد کوچکتر به راحتی قابل حمل هستند.

 

چشم انداز روشن در زمینه خط تولیدی دستگاه های تولیدی
این فعال حوزه فناوری در خصوص تجاری سازی محصولات تولید شده گفت: دستگاه تولید شده شامل دو قسمت است که یکی قسمتهای مصرفی است که به صورت استریل تولید و به منظور قرارگیری دارو وهمچنین تزریق آن طراحی گردیده و دومی خود دستگاه است که طبق پیش بینی های انجام شده شرکت "ره آوران سلامت آرمان" با در نظر گرفتن امکانات موجود می تواند روزانه چیزی در حدود 250 تا 300 دستگاه تولیدات داشته باشد.
عباسیان با اشاره به راه انداری بحث تولیدات در سال گفت: با توجه به کمبود بودجه و همچنین فقدان مجوز جهت راه اندازی خط تولید، روند تولیدات سالانه در داخل به تاخیر افتاده است که در حال حاضر با برطرف کردن مشکلات خواهیم توانست در آینده ای نزدیک خط تولید خود را راه اندازی کنیم.
وی به سهولت استفاده از این دستگاه خصوصا در کودکان و کهنسالان اشاره کرده و با بیان این که با وجود این دستگاه نیاز به استریلیزاسیون نیست، افزود: دستگاه تزریق بدون سوزن تنها وسیله درمانی است که تاکنون در رفع مشکلات مربوط به درمان بیماری‌هایی همچون دیابت برای تزریق انسولین و سایر بیماری‌هایی که به تزریق مداوم دارو نیاز دارند، ساخته شده است.
این فناور در پایان تاکید کرد: دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی شارژ شده و در کمترین زمان ممکن عمل تزریق را انجام می‌دهد. همچنین این دستگاه پس از شارژ، دارو را به مقدار لازم در داخل آمپول پر می‌کند و قابلیت تنظیم برای انواع سنین را داراست.