رییس اداره کل محیط زیست آبادان گفت: میزان گرد و غبار در شهرستان آبادان در عصر پنجشنبه به بیش از دو هزار و 383 میکروگرم بر متر مکعب معادل 15 برابر حد مجاز رسید.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، 'سید احمد موسوی آزاد' از شهروندان به ویژه سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و ریوی خواست، حتی الامکان از منزل خارج نشده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

مدیر درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز از درمان رایگان بیماران تنفسی ناشی از گرد و غبار بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد.

'نصرالله حسونی بحرینی' گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته تعداد بیمارانی که به مراکز درمانی ناشی از پدیده گردو خاک به بیمارستان ها مراجعه کرده اند افزایش محسوسی نداشته است.

وی به مردم به خصوص سالمندان، کودکان،زنان باردار توصیه کرد تا کاهش میزان گرد و خاک از خانه خارج نشوند و در صورت خروج از منزل از ماسک های استاندار استفاده نمایند.

حسونی بحرینی استفاده مایعات، شیر و میوه را به شهروندان توصیه کرد و افزود:همشهریان در صورت بروز علایم تنگی نفس به مراکز درمانی و اروژانس مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، کاهش میدان دید در شمال خوزستان باعث کاهش تردد مردم به بازارهای شده است.

همچنین بسیاری از شناورهای صیادی و باری به علت ورزش باد و کاهش میدان دید در لنگر های به انتظار بهبود وضعیت جوی هستند.

بر اساس این گزارش تردد خودروها در خیابان ها شهری و برون شهری به علت کاهش میدان دید به سختی صورت می گیرد.