ژاپنیها هتلی را در ماه ژوئیه 2015(تیر-مرداد 1394) افتتاح می کنند که با روبات اداره می شود بطوریکه خوش آمد گویی به مهمان ها، حمل چمدان ها و حتی تمیز کردن اتاق ها همه توسط روبات انجام می شود.
این روبات ها ابتدا مهمان ها را پذیرش کرده بعد چمدان های آنها را حمل کرده، اتاق ها را تمیز می کنند و تمامی این کارها با داشتن لبخند بر چهره انجام می دهند.
این هتل 72 اتاق دارد و توسط 10 روبات اداره می شود.این روبات ها شبیه زنان جوان ژاپنی هستند و حتی می توانند تنفس و پلک زدن انسان را تقلید کنند.
این روبات ها می توانند به چند زبان ژاپنی، چینی، کره ای و انگلیسی صحبت کنند و قادر به برقراری تماس چشمی و درک زبان بدن و حتی لحن صدای افراد هستند.
روبات های این هتل ساخت شرکت «کوکورو» (Kokoro) هستند که در سال 2003 نیز برای اولین بار از روبات های انسان نمایی پرده برداشت که توانایی درک عواطف و احساسات انسانی داشتند.
البته در این هتل برای موارد اضطراری و به منظور احتیاط بیشتر تعدادی کارمند انسان هم در نظر گرفته شده، اما قرار است 90 درصد امور توسط روبات ها انجام شود.
اتاق های این هتل نیز بسیار پیشرفته است بطوریکه برای ورود به آنها به جای استفاده از کارت های هوشمند از نرم افزار پیشرفته ای استفاده می شود که مشخصات چهره مسافران را به خاطر می سپارد.
تنظیم حرارت اتاق های این هتل نیز با استفاده از فناوری خاصی صورت می گیرد که دمای بدن را حدس می زند و حرارت اتاق را متناسب با آن تنظیم می کند.
برای برقراری ارتباط با بخش پذیرش هم به جای تلفن از تبلت استفاده می شود. حداقل هزینه اقامت در این هتل 60 دلار به ازای یک شب است.