معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت تفاهمنامه مشترک همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این تفاهم نامه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نمایندگی علی وطنی، معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت امضا شد.

اهداف تعیین شده برای امضای این تفاهمنامه شامل سرمایه گذاری صندوق در طرحهای پیشنهادی معاونت بویژه در زمینه های محصولات دانش بنیان، بالادستی نفت و گاز، پالایش و پایین دستی (نفت، گاز و پتروشیمی) است.

همچنین معرفی سرمایه گذاران داخلی و خارجی جهت مشارکت با صندوق و تامین مالی پروژه ها، تبادل اطلاعات در حوزه های صنعتی و اقتصادی برای ایجاد بانک اطلاعاتی در صندوق، خدمات مشاوره ای به منظور استفاده از توان فنی، مهندسی معاونت و شرکت های تابعه صندوق در پروژه های طرفین و تشریک مساعی و حضور نمایندگان مطلع و با تجربه معاونت در کارگروه های تخصصی (بالادستی، پایین دستی و ...) صندوق.

در این تفاهنامه در خصوص نحوه اجرای همکاری مشترک آمده است که کلیه همکاری‌های میان معاونت و صندوق در خصوص موضوعات مورد توافق، پس از اخذ مجوزهای لازم در چارچوب قراردادهای جداگانه تنظیم و با امضاء طرفین لازم الاجرا خواهند شد و نحوه همکاری طرفین در کارگروه راهبری مشخص خواهد شد.

همچنین کارگروه مشترک راهبری متشکل از نمایندگان هر یک از طرفین خواهد بود و هر یک از طرفین می‌توانند در هر زمان با اعلام قبلی و کتبی به طرف مقابل، هر یک از نمایندگان خود را تغییر دهد.

در ادامه تفاهمنامه مذکور آمده است؛ معاونت طرح های پیشنهادی خود را که دارای توجیه مناسب اقتصادی هستند در قالب یک طرح کسب و کار (BP) و یا طرح توجیهی (FS) مناسب و به روز که صندوق بتواند از نظر فنی، بازار و اقتصادی آنرا مورد ارزیابی قرار دهد ارائه نماید و صندوق نیز پس از بررسی و ارزیابی طرح فوق نتیجه ارزیابی را به معاونت اعلام خواهد کرد.

این تفاهم‌نامه برای مدت 3 سال از تاریخ تنظیم معتبر است و بازنگری، اصلاح و یا تغییرات در مفاد و نیز تمدید آن با توافق طرفین امکانپذیر خواهد بود و در صورت اتمام مدت اعتبار و عدم تمدید آن، انجام کلیه تعهدات ناتمام هر یک از طرفین الزامی است.

در این تفاهمنامه تاکید شده است؛ با هدف تحقق مفاد این تفاهم نامه و پیگیری امور، کارگروهی متشکل از 4 نفر (2 نفر از هر طرف) به عنوان کارگروه مشترک نمایندگان تشکیل و این کمیته از طریق برگزاری جلسات مستمر، عملیاتی شدن محورهای توافقات فی مابین را پیگیری و صورت جلسات مواردی که تفاهم می شود را برای اطلاع و اقدام مدیریت شرکت متبوع ارسال می کند.

چنانچه هر یک از طرفین قبل از انقضای زمان تفاهم‌نامه از اجرای کامل تفاهم‌نامه یا برخی از پروژه‌های در حال پیگیری انصراف دهد می‌بایست نخست یک ماه قبل به اطلاع طرف مقابل برساند ثانیا به تعهدات پذیرفته شده قبلی پایبند بوده و به گونه‌ای از این تفاهم‌نامه خارج شود که موجب ضرر و زیان طرف مقابل نشود.