جلسه 149 کارگروه مشورتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست دکتر منصور کبگانیان در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در این جلسه که به ارائه گزارش اجرائی‌سازی سند راهبردی علوم و فناوریهای شناختی اختصاص داشت، مدیر گروه برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد علوم و فناوریهای شناختی در 4 بخش مجزا و به تفکیک گروه‌های ستاد علوم و فناوریهای شناختی، به ارائه این گزارش پرداخت.

در بخش اول این گزارش مواردی مانند طراحی رویه‌ها و فرآیند‌های کاری، حمایت از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و برنامه‌های پایش، نظارت و ارزشیابی ستاد علوم شناختی  و در بخش دوم، حمایت ستاد از شرکتهای دانش بنیان و حمایت هدفمند از سرمایه‌گذاری بخش غیر‌دولتی برای تحقیقات کاربردی مطرح شد.

بخش سوم این گزارش نیز که به تشریح عملکرد گروه پژوهش، فناوری و زیر ساخت اختصاص داشت، خدمات ستاد علوم شناختی در حمایت از مقالات چاپ شده در مجلات معتبر بین‌المللی، حمایت از تشکیل شبکه ملی آزمایشگاهی و شبکه مجازی محققان، حمایت از طرحهای پژوهشی و پایان‌ نامه‌های ارشد و دکترا با استناد به آمار مورد اشاره قرار گرفته است.

در بخش چهارم و پایانی، گزارش عملکرد گروه توسعه نیروی انسانی، آموزش و ترویج ستاد علوم شناختی ارائه شد که این بخش شامل میزان حمایت ستاد از تولید محتوا در رسانه‌های مکتوب و دیجیتال، حمایت از برگزاری مسابقات علمی و المپیادهای دانش‌آموزی و توسعه نیروی انسانی در کشور و پشتیبانی از برگزاری کارگاهها و سمینارها بود.

پس از ارائه این گزارش و طرح دیدگاه اعضای کارگروه مقرر شد بررسی بیشتر گزارش اجرائی سازی سند راهبردی علوم و فناوریهای شناختی، با رفع نواقص و توجه به نظرات ارائه شده در جلسه دیگر کارگروه مشورتی نقشه جامع علمی کشور ارائه شود.